در پی رونق بازار فولاد چین

سنگ‌آهن 4 درصد گران شد

12:18 - 1400/01/18
رونق معاملات محصولات فولادی در بازارهای چین این هفته بر بازار سنگ آهن تاثیر ملموسی گذاشت و در نهایت این محصول افزایش قیمتی نزدیک به 4 درصد را تجربه کرد.
سنگ‌آهن 4 درصد گران شد

در آغاز هفته قیمت محصولات فولادی در بازار آتی شانگهای و بازارهای نقدی در مسیر صعودی قرار گرفت و قیمت سنگ آهن نیز با تبعیت از بازار فولاد سیری صعودی را تجربه کرد. روز سه‌شنبه جوی مبهم بر معاملات فولاد حاکم شد. در عین شاهد آغاز محدودیت‌های جدید تولید فولاد در شهر تانگشان بودیم امری که چشم‌انداز تقاضا برای سنگ آهن را کمی تضعیف کرد  و قیمت این محصول را زیر فشار قرار داد.

در ادامه بانک مرکزی چین از طریق سیستم وام‌دهی میان مدت خود 74/36 میلیارد دلار به موسسات مالی این کشور تزریق کرد تا از این طریق توان اعطای وام این موسسات به فعالان اقتصادی تقویت کند. در عین حال در جلسه کابینه چین تصمیم گرفته شد که دولت سیاست‌های مالی قوی‌تری را نسبت به گذشته به اجرا درآورد. در بیانیه کابینه همچنین بر عزم دولت برای تسریع در انتشار 1/4 میلیون دلار اوراق برای تامین مالی پروژه های زیرساختی تاکید شد. انتشار این خبر در کنار تداوم روند تضعیف یوان، تقاضا برای محصولات وارداتی از جمله سنگ‌آهن را در از سوی مشتریان چینی افزایش داد و به رشد قیمت این محصول در روز چهارشنبه دامن زد.

روز پنج شنبه جو رو به رشد حاکم بر بازار بازار سنگ‌آهن  فروکش کرد. در روز جمعه به تبع احیای مجدد بازار محصولات فولادی، شاهد افزایش ملموس سطح خرید در بازارا سنگ‌آهن از سوی مشتریان چینی بودیم امری که رشد قیمت این محصول را به همراه داشت.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ‌آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین روز جمعه 27 جولای با رشدی بیش از یک درصد به 67/49 دلار رسید. این محصول  افزایش قیمتی 3/6 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.