در آستانه دیدار ترامپ و یونکر رقم خورد

آرامش در بازار جهانی ارز

12:04 - 1400/01/18
در آستانه دیدار رئیس جمهور آمریکا و رئیس کمیسیون اروپا، روند آرامی بر بازار جهانی ارز حاکم شده است و در این میان معامله‌گران جفت ارز یورو-دلار احتیاط بیشتری را نسبت به سایر فعالان بازار چاشنی کار خود کرده اند.
آرامش در بازار جهانی ارز

امروز قرار است رئیس کمیسیون اروپا به آمریکا سفر کند و ملاقات مهمی را با رئیس جمهور این کشور داشته باشد. تمرکز اصلی این ملاقات بر موضوع تعرفه های تجاری خواهد بود. وضع تعرفه وارداتی از سوی آمریکا بر فولاد و آلومینیوم تولید شده در اتحادیه اروپا و تهدید ترامپ به وضع تعرفه بر خودروهای اروپایی در ماه های اخیر خشم مقامات اتحادیه را برانگیخته است. در آستانه دیدار ترامپ و یونکر، فعالان بازار ارز رویکردی محتاط را در پیش گرفته اند. در صورت عدم نزدیکی مواضع طرفین در دیدار امروز، یورو می تواند بیش از پیش زیر فشار قرار گیرد و در عین حال اقبال سرمایه گذاران به ین افزایش خواهد یافت.

ظهر امروز قرار است شاخص فضای کسب و کار آلمان از سوی موسسه Ifo منتشر شود  که مسلما نتیجه این گزارش بر جفت ارز یورو- دلار تاثیر شایانی خواهد داشت. امشب نیز گزارش فروش خانه های نوساز آمریکا در ماه ژوئن به اطلاع فعالان اقتصادی می رسد. رقم اعلامی در این گزارش برای معامله‌گران بازار ارز دارای اهمیت بالایی است.

بدین ترتیب شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز ‌سه‌شنبه بدون تغییری ملموس به 94/62 واحد رسیده است.