پلاتس گزارش داد:

پیش‌بینی قیمت محصولات پتروشیمی در هفته جاری

08:18 - 1400/01/18
موسسه پلاتس در جدیدترین گزارش خود از بازار محصولات پتروشیمی به بررسی چشم انداز بازار این محصولات در هفته جاری پرداخت.
پیش‌بینی قیمت محصولات پتروشیمی در هفته جاری

دنیای بورس: پس از تعطیلی روز گذشته بازارهای چین، از روز سه‌شنبه معامله‌گران این کشور به بازار بازگشتند و روند معاملات به روال عادی بازگشت.

بنزن: پیش‌بینی می‌شود که در هفته جاری عرضه بنزن بر تقاضای این محصول پیشی بگیرد و همین امر نیز قیمت را در معاملات آسیایی زیر فشار قرار دهد.

استایرن مونومر: به نظر می‌رسد روند رو به افول اواخر هفته گذشته در هفته جاری نیز بر بازار استایرن مونور مسلط شود. با رسیدن محموله‌های استایرن به بنادر شرقی چین،  قیمت این محصول ممکن است تا سطح 1400 دلار در هر تن در قرارداد سی‌اف‌ار چین تنزل کند.

اتیلن: انتظار می‌رود عرضه اتیلن این هفته نیز در بازارهای آسیایی محدود باشد و در عین حال تقاضای این محصول از سوی بخش تولید استایرن مونومر افزایش یابد. بدین ترتیب تداوم روند صعودی قیمت این محصول دور از ذهن نیست.

پروپیلن:  در آستانه ورود یک پروژه جدید پروپیلن به مدار تولید در شرق چین، پیش‌بینی میشود که قیمت این محصول در آسیا زیر فشار قرار گیرد.

پلی‌اتیلن: با حرکت مصرف‌کنندگان پلی اتیلن سنگین تزریقی به سوی جایگزینی این محصول به جای پلی پروپیلن کوپلیمر، تقاضای در هفته جاری افزایش خواهد یافت. در مقابل تقاضا برای گرید مولدینگ پلی‌اتیلن سنگین در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت. همچنین انتظار می‌رود تقاضا برای پلی‌اتیلن سبک خطی گرید بوتن به صورت سنتی از سوی هند افزایش یابد.