افزایش هفتگی قیمت سنگ‌آهن

03:55 - 1400/01/18
معاملات سنگ‌آهن در بازار جهانی این هفته با رونق نسبی همراه بود و قیمت این محصول نسبت به پایان هفته گذشته بیش از دو درصد افزایش یافت.
افزایش هفتگی قیمت سنگ‌آهن

در غیاب تغییر عوامل بنیادی بازار سنگ آهن در این هفته، قیمت این محصول به شدت متاثر از روند قیمت در بازار نقدی و آتی فولاد چین قرار گرفت.به تبع ثبات قیمت بیلت در بازارهای نقدی چین در پایان هفته گذشته، معاملات کم نوسانی نیز در بازار سنگ آهن در روز دوشنبه مشاهده شد و این محصول با رشد قیمتی محدود به معاملات روزانه پایان داد. در روز سه شنبه با رونق معاملات فولاد در بازارهای نقدی و آتی چین ، سنگ آهن نیز با رشد قیمتی نسبتا ملموس مواجه شد و به بیش از 65 دلار رسید.

این روند اما چندان دوام نیاورد و با اصلاح قیمت در بازار فولاد چین، سنگ آهن نیز با کاهش قیمت در روز چهارشنبه مواجه شد. در روز پنج شنبه روندی مشابه روز پیشین در بازار دیده شد و سنگ آهن باز هم ارزان شد. در نهایت در روز جمعه بار دیگر ورق برگشت و با احیای بازار فولاد چین، سنگ آهن توانست تا مرز 65 دلار پیشروی کند.

 به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با رشدی به میزان 49 سنت به 64/96 دلار رسید. این محصول افزایش قیمتی 2/1 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.