در هفته اخیر رقم خورد

سقوط 10 درصدی سنگ‌آهن در بازارهای جهانی

02:35 - 1400/01/18
در پی تزلزل قیمت فولاد در بازارهای نقدی و آتی چین و همچنین افزایش قابل ملاحظه میزان ذخایر سنگ‌آهن در بنادر این کشور، قیمت این محصول کاهشی بیش از 10 درصد را در هفته اخیر پشت سرگذاشت.
سقوط 10 درصدی سنگ‌آهن در بازارهای جهانی

با آغاز معاملات هفتگی در بازار نقدی سنگ‌آهن، این محصول با تبعیت از روند نزولی قیمت فولاد در بازارهای نقدی و آتی چین ، با کاهش قیمتی بیش از یک دلار مواجه شد. در روز سه شنبه نیز انتشار خبر افزایش موجودی انبار این محصول در بنادر چین فشار بر معاملات نقدی را بیش از پیش افزایش داد. بر اساس گزارش متال بولتن  میزان ذخایر سنگ آهن در بنادر چین در روز سه شنبه با افزایش 740 هزار تنی نسبت به جمعه گذشته به 159/37 میلیون تن رسید.

تزلزل قیمت فولاد در بازار چین روز چهارشنبه نیز بر بازار سنگ آهن فشار وارد کرد امامیزان افت قیمت این محصول چندان قابل ذکر نبود. تداوم کاهش قیمت فولاد اما در دو روز پایانی هفته به شدت معاملات سنگ آهن را متاثر کرد به گونه ای که قیمت سنگ آهن در روز پنج شنبه بیش از دو دلار پایین آمد یافت و در روز جمعه نیز افت قیمت این محصول از سه دلار فراتر رفت.

 

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با افتی بیش 3 دلار به 70/09 دلار رسید. این محصول کاهش قیمتی 10/5 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.