در هفته اخیر روی داد

رشد بیش از دو درصدی قیمت سنگ‌آهن

01:20 - 1400/01/18
سنگ‎آهن این هفته نیز همانند هفته ماقبل در بازارهای نقدی معاملات پر رونقی را تجربه کرد و قیمت این محصول بیش از دو درصد افزایش یافت.
رشد بیش از دو درصدی قیمت سنگ‌آهن

با آغاز معاملات این هفته قیمت سنگ آهن به تبع کاهش سطح تقاضا در بازار این محصول افت نه چندان ملموسی را تجربه کرد. بسیاری از مشتریان چینی در هفته های پیشین نیاز خود به این محصول را تامین کرده و در آستانه تعطیلات سال نو در این کشور در آغاز هفته از بازار دور بودند. .

 در روز سه شنبه اما شاهد افزایش قیمت نسبتا ملموس قیمت بودیم. رشد قیمت سنگ آهن در بازار آتی به تبع افزایش قیمت محصولات فولادی و بالارفتن تقاضا در بازارآتی برای محموله هالی دلاری به تبع تقویت یوان در برابر دلار ازدلایل رونق معملات این روز در بازار نقدی بود.

این جود مثبت در روز چهارشنبه نیز مشاهد شد و قیمت سنگ آهن در این روز توانست از مرز 78 دلار عبور کند. در روز پنج شنبه با آغاز تعطیلات سال نو در چین، معاملات بسیار پراکندهای در بازار سنگ آهن صورت گرفت و تغییر قیمت ملموسی در این بازار مشاهده نشد. شاخص قیمت سنگ آهن از سوی متال بولتن در روز جمعه این هفته ارائه نشد.

 

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه بدون تغییری ملموس به 78/43 دلار رسید. این محصول افزایش قیمتی 2/5 درصدی را نسبت به پایان هفته گذشته تجربه کرده است.