رشد هفتگی قیمت به بیش از 3درصد رسید

عبور سنگ آهن از مرز 70 دلار

21:28 - 1400/01/17
معاملات سنگ آهن در بازار نقدی این هفته نیز با قدرت پیگیری شد قیمت این محصول به پشتوانه رونق بیش از پیش معاملات محصولات فولادی در بازار چین توانست بار دیگر از مرز 70 دلار عبور کرد.
عبور سنگ آهن از مرز 70 دلار

با شروع معاملات هفتگی، قیمت محصولات فولادی در بازارهای نقدی و آتی چین باز هم بالا رفت اما این روند نتوانست قیمت سنگ آهن را در مسیر رشد قرار دهد. پس از افزایش بیش از هشت درصدی قیمت سنگ آهن در هفته گذشته، خریداران در ابتدای این هفته از پذیرش قییت های بالاتر خودداری کردند و همین امر نیز بازار را کمی زیر فشار قرار داد.

جهت بازار در روز سه نشبه تغییر کرد و با تداوم رشد قیمت فولاد در معاملات آتی و نقدی چین و رشد بیش از پیش قیمت سنگ آهن در بازار کالایی دلیان، این محصول در بازار نقدی نیز سرانجام گران شد.

علاوه بر رشد قیمت محصولات فولادی،کاهش سطح عرضه محموله های نقدی از سوی منطقه پیلبارا استرالیا به تانگشان چین مزید بر علت شد تا قیمت در ادامه هفته سیری رو به رشد را تجربه کند و در نهایت نیز در پایان هفته با این محصول با جهشی نزدیک به دو دلار مواجه شد.

به گزارش متال بولتن شاخص قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف آر کینگدائو چین در روز جمعه با رشدی نزدیک به دو دلار به 70/11 دلار رسید. این محصول افزایشی قیمتی 3/1 درصدی را در هفته اخیر تجربه کرد.