بازگشت طلا به مدار صعود

21:05 - 1400/01/17
قیمت طلا در شب گذشته به تبع رشد ملموس شاخص دلار افت معناداری را تجربه کرد اما این محصول در معاملات آتی و نقدی امروز سیری صعودی را در پیش گرفته است. تزلزل دلار در صبح سه شنبه در کنار بالا رفتن سطح خرید با دیدگاه تکنیکال در روند حاکم بر بازار تاثیر داشته است.
بازگشت طلا به مدار صعود

با شدت گرفتن بحران سیاسی در آلمان پس از اعلام عدم موفقیت حزب حاکم در تشکیل دولت ائتلافی، ارزش یورو در برابر دلار افتی ملموسی را در شب گذشته تجربه کرد امری که شاخص دلار را با افزایشی 0/46 درصدی مواجه کرد و همین امر نیز قیمت طلا را بیش از 20 دلار پایین آورد.

این روند اما در صبح امروز متوقف شد و با عقب نشینی شاخص دلار از مواضع شب گذشته قیمت طلا در معاملات آتی و نقدی کمی بهبود یافت. علاوه بر تاثیر دلار، در هفته های اخیر همواره با افت قیمت طلا به زیر سطح 1280 دلار نیز رفته رفته سطح خرید تکنیکا در بازار بالا می رود و همین امر نیز حمایت نسبتا خوبی را ا قمیت طلا ایجاد می کند.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه دسامبر با قرارگیری در سطح 1280/08 دلار رشد قیمتی نزدیک به 5 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت سه دلار بالا رفته و در سطح 1279/8 قرار گرفته است.