در پی کاهش واردات از سوی چین در ماه اکتبر رقم خورد

تزلزل قیمت نفت در صبح چهارشنبه

20:37 - 1400/01/17
با انتشار آمار مربوط به واردات نفت خام چین در ماه اکتبر، قیمت این محصول پس از رشد اخیر روندی رو به افول را تجربه کرد. آرام شدن روند واردات نفت از سوی چین سرمایه گذاران را کمی نسبت به تقاضای این محصول در ماه های پیش رو نگران کرده است.
تزلزل قیمت نفت در صبح چهارشنبه

اداره گمرک چین صبح امروز در گزارشی اعلام کرد که میزان واردات نفت خام این کشور در ماه اکتبر به 7/3 میلیون بشکه رسیده که این رقم کمترین سطح واردات ماهانه از اکتبر 2016  به حساب می آید. میزان واردات در ماه سپتامبر به رکورد 9 میلیون بشکه رسیده بود.

با این وجود افت قیمت نفت در صبح امروز،به نظر می آید که سرمایه گذران در تحلیل های خود به اثرگذاری برنامه کاهش تولید اوپک و همچنین تحولات اخیر در خاورمیانه به ویژه در عربستان سعودی وزن بالای می دهند و کماکان چشم انداز روشنی را برای قیمت نفت متصور هستند چرا که در غیر این صورت شاهد افت قیمت بسیار شدیدتری به تبع کاهش ملموس واردات از سوی چین رقم می‌خورد.

هم اکنون قیمت هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه ژانویه با با افتی 0/56 در سطح 63/33 دلار قرار دارد. نفت خام وست تگزاس نیز در قراردادهای ماه دسامبر با افتی 0/7 درصدی و در سطح 56/8 دلار قرار گرفته است.