رشد آرام طلا در بازار جهانی

17:07 - 1400/01/17
معاملات طلا در شروع معاملات این هفته کماکان با رونق نسبی پیگیری می‌شود و تاثیر گزارش‌های نه چندان امیدوارکننده منتشر شده از اقتصاد ایالات متحده در پایان هفته گذشته کماکان در بازار طلا ملموس است.

روز جمعه با انتشار آمار مربوط بعه شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده مشخص شد که این شاخص رشدی تنها به میزان 1/6 درصد را در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. همچنین میزان خرده فروشی در این کشور در ماه ژوئن نسبت به ماه پیش از آن 0/2 کاهش یافته است. پایین بودن رقم شاخص قیمت مصرف کننده از پیش‌بینی‌های فعالان اقتصادی نگرانی‌های جدی را در زمینه روند ضعیف رشد تورم آمریکا ایجاد کرده و افزایش مجدد نرخ بهره در این کشور را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

در این میان بازگشت شاخص دلار در روز دوشنبه به مدار صعود باعث رشد محدود قیمت طلا شده است. شاخص دلار تا این لحظه با رشدی 0/1 درصدی در سطح 95/26 واحد قرار گرفته است.

هم اکنون هر اونس طلا در بازار کامکس در قرارداد ماه آگوست با قرارگیری در سطح 1229/2 دلار رشد قیمتی 1/7 دلار را پشت سرگذاشته است. در بازار نقدی قیمت بیش از 2 دلار افزایش یافته و در سطح 1230/7 دلار قرار گرفته است.