بازگشایی مهمترین مسیر حمل زغال‌سنگ استرالیا

Submitted by admin on

شرکت Aurizon که به عنوان بهره‌بردار خط ریلی Goonyella به حساب می‌آید روز جاری اعلام کرد که حدود یک ماه پس از وقوع توفان سهمگین دبی در کویینزلند موفق به راه اندازی این خط شده است.

خط ریلی مذکور آخرین خط از چهار خط ریلی شرکت Aurizon به حساب می‌آید که بازگشایی شده هرچند که این بازگشایی با محدودیت‌هایی همچون محدودیت سرعت قطارها و حجم بارگیری آنها همراه بوده است.

بازگشایی مسیر صادرات زغال‌سنگ استرالیا تا 8 روز آینده

Submitted by admin on

شرکت Aurizon که به عنوان بهره‌بردار این خط ریلی شناخته می‌شود روز سه شنبه اعلام کرد که پس از انجام تعمیرات اساسی روی خط ریلی Goonyella، این خط از 26 آوریل (ششم اردیبهشت) بازگشایی خواهد شد اما تردد قطارها در این مسیر با محدودیت سرعت و حجم بارگیری صورت خواهد گرفت.

پس از وقوع توفان سهمگین دبی در منطقه کویینزلند استرالیا در دو هفته گذشته شرکت Aurizon از مدت زمان 5 هفته‌ای برای تعمیر و بازگشایی این خط ریلی سخن به میان آورده بود.

فشار مضاعف چینی ها بر قیمت فولاد

Submitted by admin on

بر طبق گزارش منتشر شده از سوی اداره ملی آمار چین، میزان تولید فولاد این کشور در ماه گذشته میلادی با رشدی 1/8 درصدی به رکورد 72 میلیون تن رسید. رکورد تولید پیشین مربوط به ماه مارس سال گذشته با رقم 70/65 میلیون تن بوده است. بدین ترتیب مجموع تولید فولاد چین در فصل ابتدایی سال 2017 به رقم 201/1 میلیون تن رسیده که این رقم منعکس‌کننده رشدی 4/6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

احتمال ادامه رالی زغال‌سنگ تا 5 هفته آینده

Submitted by admin on

بر طبق اعلام شرکت Aurizon  که به عنوان بهره بردار 4 خط مهم ریلی حمل مواد خام صنعتی به ویژه زغال سنگ در کویینزلند استرالیا شناخته می شود، خط ریلی بلک واتر  در روز دوشنبه و خط مورا در روز چهارشنبه آغاز به کار خواهند کرد. زمان بازگشایی خط نیولند نیز 14 آوریل یعنی 5 روز دیگر اعلام شده است.

در این میان انتظار می رود که رفع مشکلات وآسیب های پیش آمده در خط ریلی گونیلا که به عنوان مهمترین مسیر حمل زغال کک شو و زغال سنگ حرارتی  در کویینزلند  شناخته می شود تا پنج هفته زمان خواهد برد.

اعلام فورس‌ماژور از سوی بزرگترین صادرکننده زغال‌سنگ جهان

Submitted by admin on

بیلیتون که به عنوان بزرگترین شرکت صادرکننده زغال سنگ مورد استفاده در فولادسازی در جهان شناخته می‌شود، به تبع تاثیرات مخرب توفان دبی در کویینزلند استرالیادر تمام 11 معدن منطقه بوون اعلام وضعیت فورس ماژور اعلام کرد.

گفتنی است که بیلیتون 11 معدن زغال سنگ را مشارکت دو شرکت ژاپنی میتسویی و میتسوبیشی در منطقه بوون در اختیار دارد.

گفتنی است که فورس ماژور به حالتی گفته می‌شود که یک فروشنده یا خریدار به علت تاثیرات عوامل خارجی نتواند به تعهدات خود در یک قرارداد عمل کند.

بالاترین قیمت زغال‌کک‌شو در 4 ماه اخیر

Submitted by admin on

در معاملات صبح امروز بازار کالایی دالیان هر تن زغال کک شو برای تحویل در ماه می ‌با افزایشی بیش از 7 درصد به 197 دلار در هر تن رسید. پیشتر قیمت تا 198 دلار نیز بالا رفته بود. این بالاترین سطح قیمت در چهارماه گذشته به حساب می‌آید. قیمت زغال کک شو گرید پریمیوم استرالیا در قراردادهای آتی بازار سنگاپور نیز روز گذشته تا سطح 225 دلا بالا رفته بود. این محصول در  بازار سنگاپور طی دو روز گذشته 43 رصد رشد کرده است.

بازگشایی یکی از بنادر صادرات زغال‌سنگ استرالیا

Submitted by admin on

سخنگوی شرکت آدانی که به عنوان اپراتور این بندر شناخته می‌شود در این زمینه اظهار کرد که پس از رفع مشکلات پیش آمده ناشی از توفان دبی، کشتی‌ها حمل زغال سنگ قرار است در پایان هفته به این بندر به منظور بارگیری بازگردند و رسما شاهد بازگشایی بندر خواهیم بود.

Subscribe to توفان دبی