ناگفته های مهم از بازار روغن پایه + نکته اصلی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: با وجود آنکه برای عرضه روغن پایه در بورس کالا، کف عرضه از اواخر سال گذشته در نظر گرفته شد، بررسی آمار منتشر شده نشانی از رعایت این میزان عرضه را منعکس نمی‌کند. براین اساس بازار این محصول دچار التهابی شده که برخی از مسوولان انگشت اتهام خود را به سمت و سوی صادرات نشانه رفته‌اند. درحالی که کارشناسان معتقدند که در صورت اطمینان متقاضیان از میزان عرضه هفتگی و پالایش صحیح تقاضا، بازار داخلی کشش مشخصی دارد که به یقین کمتر از میزان تولیدات است و صادرات اجتناب ناپذیر بوده است.

از سرگیری معاملات «لوب‌کات» در بورس کالا

Submitted by admin on

دنیای بورس: روز گذشته 10 هزار تن لوبکات سبک و 20 هزار تن لوبکات سنگین پالایشگاه تهران در بورس کالا عرضه شد. قیمت پایه این 2 محصول به ترتیب در سطح 4520 و 4405 تومان قرار داشت و معاملات آن‌ها نیز در همین سطح انجام شد. این سطوح از قیمت لوبکات رشد قابل‌توجهی را نسبت به آخرین نرخ دریافتی روانکارسازان نشان می‌دهد. در عین حال این موضوع نشانه‌ای از تایید افزایش نرخ محصولات این شرکت هاست که بسته به میزان افزایش این سقف مصوب میزان سودآوری روانکارسازان تحت‌ تاثیر قرار خواهد گرفت. به هر صورت بازگشت لوبکات به بورس کالا در اولین وهله باعث شفافیت تحلیلی در رابطه با این شرکت‌ها می‌شود.

برچسب‌ها

بررسی عملکرد دی ماه «شسپا»

Submitted by admin on

دنیای بورس: نفت سپاهان از جمله شرکت‌هایی است که روند عملیاتی مناسبی را طی سال‌های اخیر پشت سر می‌گذارد و از این منظر عملکرد این شرکت مورد توجه «دنیای بورس» بوده است. با وجود شرایط پیچیده اقتصادی و مالی که پیش روی تمام بنگاه‌های کشور در سال 97 قرار گرفت، وزن ابهامات در رابطه با صنعت روانکارسازان شدت بیشتری داشته است. کما این که نرخ ماده مصرفی این شرکت‌ها همچنان نامشخص است.

دلار 4200 تومانی مبنای خوراک روانکاران/ ابهام در صنعت روانکار با سد تورمی

Submitted by admin on

دنیای بورس: محمدرضا مهران جلیل در گفتگو با «دنیای اقتصاد» گفت: نرخ فروش روغن موتور و روانکارها،  طی 5 سال گذشته تنها 9 درصد افزایش پیدا کرده در حالی‌که قیمت مواد اولیه طی این مدت تقریبا 5 برابر و از سال گذشته تاکنون بصورت میانگین 2 برابر شده ولی سازمان حمایت اجازه افزایش قیمت فروش را به تولیدکنندگان نمی‌دهد.

وی در ادامه گفت: با این حال، شاهد قیمتهای افسار گسیخته روغن‌های تولید داخل هستیم که به علت خرید روغن موتور و احتکار توسط دلالان است.

برچسب‌ها

Subscribe to لوبکات