تداوم روند صعودی نفت در بازار جهانی

Submitted by admin on

نشست سران اوپک روز پنچشنبه برگزار خواهد شد و بسیاری از فعالان بازار انتظا دارند که در این نشست کشورهای عضو و همچنین کشورهای غیر عضو همکار در برنامه کاهش تولید به رهبری روسیه بار دیگر تصمیم به پایین آوردن سطح عرضه نفت به بازارهای بین‌المللی را بگیرند. همین امر در تحریک قیمت نفت خام تاثیرگذار بوده است. بنابر گزارش بانک گلدمن ساکس، اوپک و روسیه نیاز دارند برای بازگرداندن تعادل به بازار، سطح تولید روزانه خود را به میزان 1/3 میلیون بشکه در روز پایین آوردند. بر طبق برآوردهای این بانک در صورت اخذ تصمیم مذکور، قیمت نفت می‌تواند به نیمه کانال 60 دلاری برسد.

جهش 5 درصدی قیمت نفت خام

Submitted by admin on

در پایان هفته روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه نشست G20  طرفین توافق کردند که در راستای کاهش تنش‌های تجاری گام بردارند. در این راستا آمریکا از وضع یا افزایش تعرفه جدید بر کالاهای چینی خودداری خواهد کرد و چین نیز سطح خرید محصولات آمریکایی را بالا خواهد بود. دو کشور قرار است در بازه سه ماه آینده مذاکرات تجاری را ادامه دهند.

توقف روند رو به رشد قیمت خوراک گازی

Submitted by admin on

در پی کاهش قیمت گاز طبیعی در هاب‌های بین المللی به ویژه در مناطق اروپایی انتظار می‌رود که شاهد کاهش بیش از دو درصدی نرخ خوراک گازی پتروشیمی‌ها نسبت هفته‌های گذشته باشیم.
بر این اساس قیمت نقدی هر متر مکعب گاز طبیعی هنری هاب آمریکا در آخرین معاملات این بازار به 11/6 سنت رسیده و این در حالی است که رقم مذکور در اواخر دی ماه برابر با 12 سنت بود. همچنین قیمت در هاب آلبرتای کانادا نیز با افتی بسیار مختصر از 8 سنت به 7/9 سنت کاهش یافته است.

انبساط نیمه دوم خوراک گازی

Submitted by admin on

در حالی که قیمت گاز طبیعی در هاب‌های بین المللی به عنوان بخش تاثیرگذاری در تعیین قیمت گاز طبیعی سبک و شیرین تحویلی از شبکه گاز سراسری به عنوان خوراک پتروشیمی‌ها به حساب می‌آید، شاهد افزایش نسبتا ملموس قیمت‌ این محصول در برخی از مناطق طی برهه کنونی هستیم.

بر اساس فرمول ابلاغی از سوی وزیر نفت به واحدهای پتروشیمی، قیمت خوراک گازی واحدهای پتروشیمی برابر با پنجاه درصد از مجموع معدل وزنی قیمت داخلی، صادراتی و داراتی این محصول و قیمت گاز طبیعی تعیین شده در بازار یعنی همان هاب‌های بین المللی است.

Subscribe to آلبرتا