وضعیت نگران‌کننده در بازار فولاد چین

Submitted by admin on

در پی کاهش ملموس قیمت فولاد در چین، کارخانه‌های تولید فولاد از طریق روی آوردن به مواد اولیه ارزان‌تر به ویژه سنگ‌آهن با عیار پایین درحال کاهش هزینه‌های خود هستند. با این وجود به نظر می‌رسد با توجه به آرام شدن روند رشد اقتصادی چین و تقویت ریسک‌های ناشی از جنگ تجاری آمریکا با این کشور، این واحدها در ماه‌های پیش‌رو وضعیت دشواری را تجربه خواهند کرد. به عقیده فعالان بازار فولاد، تنها راه بهبود وضعیت کنونی اجرای برنامه‌های تحریک اقتصادی از سوی پکن به حساب می‌آید.

کاهش 7 درصدی قیمت سنگ‌آهن

Submitted by admin on

سنگ آهن (عیار 62 درصد) معاملات ابتدای هفته را پررونق آغاز کرد و قیمت این محصول افزایشی 80 سنتی را پشت سرگذاشت. با کاهش حاشیه سود فولادسازان چینی، تقاضا این واحدها از عیارهای بالاتر به سوی عیارهای 62 درصد به پایین منتقل شد. این روند تداوم نیافت و در روز سه‌شنبه به تبع کاهش مجدد قیمت محصولات فولادی در بازار چین، قیمت سنگ‌آهن بیش از یک دلار پایین آمد. در روز چهارشنبه شاهد کاهش مجدد قیمت در بازار نقدی بودیم.

نگاهی به روند تغییرات حاشیه سود تولید فولاد در چین

Submitted by admin on

بر طبق گزارش پلاتس، قیمت سنگ آهن در ماه سپتامبر در قرارداد سی‌اف‌آر چین با رشدی 1/5 دلاری به 68/7 دلار رسید. زغال کک‌شو نیز در قرارداد مشابه نزدیک به 20 دلار گران شد و در سطح 207 دلار قرار گرفت. با در نظر گرفتن این ارقام، قیمت نهاده‌های اصلی تولید فولاد در ماه سپتامبر افزایشی 6/4 درصدی را نسبت به ماه اگوست تجربه کرد.

Subscribe to حاشیه سود