دیده‌بان بورس سه‌شنبه (۲۲ آبان)

Submitted by admin on

دنیای بورس: در حالی که در معاملات دو روز ابتدایی هفته معدود گروه‌هایی همچون بانک‌ها و نمادهای خودرویی بر مدار رشد قیمتی قرار داشتند، روند عمومی در دیگر گروه‌های بزرگ بازار در جهت افت قیمت‌ها پیش می‌رفت تا آن‌که روز گذشته شاهد واکنش این گروه‌ها به تداوم روند کاهش قیمت بودیم. بدین ترتیب در جلسه معاملاتی روز گذشته بیشترین تاثیر بر نماگر کل بازار را نمادهای پتروپالایشی و فلزی-معدنی به ثبت رساندند.

سهامداری در تاریکی

برچسب‌ها

سه فوریت در راهبرد ارزی

Submitted by admin on

تحليلی در مورد سياست هاى ارزى اخير و تركيب پيچيده مقرراتى كه آن را در لفافه بوروكراسى و سر درگمى پيچيده و مى‌تواند جنبه مثبت اين سياست‌ها را هم مخدوش كند.

 پویا ناظران/ اقتصاددان

ریسک‌های چهارگانه در کمین بورس

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: بورس تهران با رونمایی از بسته جدید ارزی به رکوردهای تازه‌ای دست یافت. با تایید جزئیات بسته ارزی در شامگاه یکشنبه ۱۴مرداد ماه شاهد ورود موجی صعودی به بازار سرمایه بودیم؛ به‌طوری‌که بورس تهران با درخشش سهام بزرگ و ارزمحور بازار روز تاریخی دیگری را با جابه‌جایی رکوردهای قبلی پشت‌سر گذاشت. جهش ۴ هزار و ۸۸۰ واحدی شاخص کل بورس در یک‌روز و همچنین ثبت بازدهی 3.8 درصدی در جریان معاملات روز دوشنبه سبب شد ۵ سطح جدید را در جریان معاملات این روز شاهد باشیم.

سکه تا کجا می‌ریزد؟

Submitted by admin on

دنیای بورس: اگر چه امروز، در اولین معاملات بازارهای ارز و سکه نرخ‌ها در مقابل ریزش مقاومت می‌کردند، این مقاومت چندان به درازا نکشید و این بازارها مسیر افت قیمت را با شیب ملموسی طی می‌کنند.

نشانه‌های سفته‌بازی که در آخرین مرحله از صعود قیمت‌ها به وضوح مشاهده می‌شد، در ابتدای معاملات امروز نیز در تلاش برای حفظ سطوح قیمتی قابل مشاهده بود. با این حال تصمیمات جدید دولت برای عمق و وسعت بخشیدن به این بازارها، بدون دخالت مستقیم در تعیین نرخ، سبب شده است تا عرصه برای سفته‌بازی با هدف رشد قیمت‌ها محدود شود.

بسته جدید ارزی دولت اعلام شد

Submitted by admin on

دنیای بورس: براساس تازه‌ترین تصمیم هیات دولت در خصوص بسته ارزی که دیشب عبدالناصر همتی؛ رییس کل بانک مرکزی که از آن رونمایی کرد، زمان اجرای بسته جدید ارزی سه‌شنبه خواهد بود.

براساس تصمیم‌های گرفته شده:

1. اقتصاد ایران یک بازار خواهد داشت و کالاهای ضروری، دارو و تجهیزات پزشکی جزو گروه اول قرار می‌گیرند و با نرخ 4200 تومانی عرضه خواهند شد که دیگر نمی‌توان نام آن را بازار گذاشت.

نقشه نیمروز بورس یکشنبه (14 مرداد)

Submitted by admin on

دنیای بورس: معاملات امروز با جهش قابل‌توجه شاخص در دقایق ابتدایی آغاز شد. اکثر سهام بزرگ، کالایی و صادرات‌محور بازار با صف طولانی خرید مواجه و رشد حداکثری قیمت را تجربه کردند. انتظار برای بسته جدید ارزی و آزادسازی نرخ دلار سبب شد تا این نمادها معاملات امروز را با صف‌های قابل‌توجه خرید آغاز کنند.

برچسب‌ها

12 شرط مجلس برای پذیرش بسته جدید ارزی دولت

Submitted by admin on

خبرگزاری مهر: محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد شروط مجلس شورای اسلامی برای تایید بسته ارزی بانک مرکزی گفت: نحوه مدیریت بازار ارز در کشور باید بر اساس چارچوبی باشد که دولت بتواند هم تقاضاهای ضروری ارز را برای تامین کالاهای اساسی در کشور پاسخگو باشد  و هم بتواند تقاضاهای مابقی اقلام مورد نیاز کشور در بخش های مختلف اعم از مصارف عام، اقلام و یا مواداولیه واحدهای تولیدی که فرآیند عملیات اقتصادی را در کشور استمرار می دهد را تامین کند.

برچسب‌ها

آخرین گمانه از بسته ارزی/ایسنا

Submitted by admin on

دنیای بورس: در آخرین اخبار منتشره در رابطه با بسته جدیدی ارزی دولت، خبرگزاری ایسنا به گفتگو با یکی از اعضای اتاق بازرگانی نشسته است. محتویات این بسته تا حدودی منطبق بر اولین گمانه‌های منتشر شده در مورد این بسته است. علاوه بر این اقدامات دولت در این بسته سه محور اساسی دارد که شامل انتقال مبادلات ارزی صادرکنندگان عمده به بازار ثانویه، بازگرداندن صرافی‌های مجاز به چرخه ارزی و احتمال کاهش 50 درصدی ارز مسافرتی می‌شود.

برچسب‌ها

Subscribe to بسته جدید ارزی