آمادگی برای تنش‌زدایی در روابط ایران و عربستان

Submitted by admin on

ایسنا: آینده روابط تهران-ریاض دیروز در نشستی تخصصی در دانشگاه علامه طباطبایی بررسی شد. در این نشست، جلال دهقانی فیروز‌آبادی، استاد روابط بین‌الملل این دانشگاه با تاکید اینکه در حال حاضر مهم‌ترین عامل تخاصم میان ایران و عربستان، «تعارض هویتی» است، تاکید کرد که دو کشور چاره‌ای جز «مصالحه و گفت‌و‌گو» ندارند. این استاد دانشگاه اما بر این باور است که در کوتاه‌مدت چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

ادعای توقف روابط فولادساز آلمانی با ایران

Submitted by admin on

دنیای بورس: سفارت آمریکا در آلمان در حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شده شرکت «اس‌ام‌اس گروپ» (SMS Group) آلمان روابط تجاری خود با تهران را متوقف می‌کند. این شرکت در سال ۲۰۱۷ برای توسعه ظرفیت تولیدی یکی از کارخانه‌های فولاد در ایران، قراردادی را با تهران امضا کرده بود. البته پیش‌تر این فولادساز آلمانی از احتمال تعلیق فعالیت‌ها در ایران متاثر از تحریم‌های ثانوی آمریکا خبر داده بود اما فعلا به طور رسمی قطع همکاری خود را اعلام نکرده است.

آینده روابط ایران و آمریکا

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: چه‌کسی می‌داند زمانی که دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهوری آمریکا پیام توییتری تهدیدآمیز را خطاب به حسن روحانی همتای ایرانی خود منتشر کرد، چه در ذهن او می‌گذشت. شاید حتی خود ترامپ نیز این موضوع را نداند.

رمزگشایی از پالس روحانی به عربستان

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: حسن روحانی در سخنرانی خود در جمع سفرای ایرانی که با واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی مواجه شد، پالس جدیدی را از تهران به سه پایتخت عربی ریاض، ابوظبی و منامه فرستاد که از نگاه رسانه‌ها تحول مهمی در بحبوحه بحران‌ها و تنش‌های موجود میان دو سوی ساحل خلیج‌فارس است. رئیس‌جمهوری ایران در سخنان خود گفت که «در شرایط جدید به‌دنبال اصلاح روابط عربستان، امارات و بحرین با ایران هستیم.»

Subscribe to روابط