تشدید فشار فروش در بزرگان غیرکالایی | سهام خودروسازان به صف نشستند

Submitted by admin on

دنیای بورس: بر این اساس سهام خودروسازان تا کف قیمتی روزانه نزول پیدا کردند و صف هر چند اندک را به خود می‌بینند.

 حکشتی نیز با افزایش فشار فروش به مدار منفی کشیده شده است. پس از رشد حدود 140 درصدی در کمتر از 40 روز موج شناسایی سود در حکشتی نیز تقویت شده است. رمپنا نیز تا این لحظه با فشار فروش به کف قیمتی رسیده است. اخابر نیز که با فشار فروش افت بیش از دو درصدی را تا این لحظه تجربه کرده است.

سرایت جو فروش سهام خودرویی‌ به کل بازار

Submitted by admin on

دنیای بورس: سهام شرکت ایران خودرو با افزایش عرضه تا این لحظه تا نزدیکی کف قیمتی روزانه پیش رفته است. ارزش معاملات نسبت به روزهای اخیر افت محسوسی را نشان می‌دهد که افت این‌چنینی ارزش معاملات طی دو روز متوالی چندان طبیعی نیست.

 همراه با افزایش فشار فروش در سهام ایران خودرو در سایپا و دیگر نمادهای خودروساز نیز این موضوع مشاهده می‌شود. «خپارس» با صف فروش سنگین بیش از 30 میلیون سهم مواجه است. خساپا نیز صف فروش را در این لحظه تجربه می‌کند.

برچسب‌ها

فوران نقدینگی در سهام | ارزش خرد معاملات بورس 4 هزار میلیارد تومان

Submitted by admin on

دنیای بورس: ارزش خرد معاملات بورس تهران امروز و در حالی‌که نیم‌ساعت به پایان معاملات زمان باقی مانده است از 4 هزار میلیارد تومان عبور کرده است.

 برای تازه‌واردها شاید این اعداد معنا و مفهوم خاصی نداشته باشد اما اگر سابقه حضور شما در بورس از دو سال بیشتر باشد متوجه قدرت نقدینگی در سهام خواهید شد. سهام روی موج نقدینگی قدرتمند در حال نوسان است و این نقدینگی می‌تواند اطمینان نسبی را برای سهام‌داران کنونی ایجاد کند.


به این ترتیب بار دیگر «خساپا» تا سقف قیمتی رشد کرد گرچه صف خرید این سهم چندان پایدار نماند اما در این لحظه در نزدیکی سقف قیمتی روزانه معامله می‌شوند.

برچسب‌ها

جدال سنگین عرضه و تقاضا در خودرویی‌ها

Submitted by admin on

دنیای بورس: در مطلب روز گذشته اشاره شد که با رسیدن قیمت‌ها به سطوح قبل از شوک انتظار برای تشدید عرضه در نمادهای مورد توجه بازار وجود دارد. امروز عرضه‌های سنگین را در « خساپا » و « خودرو » شاهد بودیم.

 در سهام ایران‌خودرو 106 میلیارد تومان سهم میان معامله‌گران دست به دست شده است. این عدد در سهام سایپا به حدود 110 میلیارد تومان می‌رسد. بر این اساس بیش از 60 درصد از ارزش معاملات گروه خودرو به این دو خودروساز اختصاص دارد.

بورس همچنان هزار میلیارد تومان صف خرید دارد

Submitted by admin on

دنیای بورس: در فاصله زمانی یک ساعت به پایان معاملات روزانه 213 نماد بورسی به ارزش 947 میلیارد تومان در صف خرید قرار دارند. سنگین‌ترین صف‌های خرید به ترتیب در اختیار نمادهای «وبملت»، «خودرو» و «خساپا» به ارزش 70، 62 و 61 میلیارد تومان تا ساعت 11:30 است.

 در بازار فرابورس ایران نیز 76 نماد در وضعیت صف خرید قرار دارند که مجموع ارزش صف‌های خرید در نمادهای یاد شده 376 میلیارد تومان است. سنگین‌ترین صف خرید در این بازار به نماد «مادیرا» با ارزش 72 میلیارد تومان اختصاص دارد.

سهام خودرویی‌ روی مرز حساس قیمتی

Submitted by admin on

خودرویی‌ها در شوک

عمده نمادهای خودرویی در معاملات امروز تا صف فروش پیش رفتند. البته سهام برخی از شرکت‌های این گروه نیز در مسیر معکوس در حال حرکت است. خودروسازان مانند پارس‌خودرو و سایپا در غیاب حضور «خودرو» در معاملات امروز افت قابل توجه قیمت را تجربه کردند. ایران خودرو در پایان معاملات هفته گذشته با عملکرد کاملا ضعیف تا حدودی بازار را غافلگیر کرد. گرچه عدد فروش مطابق انتظارات رکوردی قابل توجه برای این شرکت بود اما افزایش قابل توجه هزینه‌ها به خصوص در بخش تولید ضربه محسوسی بر سودآوری این شرکت وارد کرده است. چنین ریسکی برای سال جاری نیز مشاهده می‌شود.

Subscribe to سهام خودرویی