جدال سنگین عرضه و تقاضا در خودرویی‌ها

12:39 - 1400/01/21
 ارزش معاملات گروه خودرو تا این لحظه به بیش از 340 میلیارد تومان رسیده است؛ گروه با بیشترین ارزش معاملات. با وجود عرضه‌های سنگین حقوقی‌ها همچنان شاهد صف خرید بعضا سنگین در نمادهای این گروه هستیم.
جدال سنگین عرضه و تقاضا در خودرویی‌ها

دنیای بورس: در مطلب روز گذشته اشاره شد که با رسیدن قیمت‌ها به سطوح قبل از شوک انتظار برای تشدید عرضه در نمادهای مورد توجه بازار وجود دارد. امروز عرضه‌های سنگین را در « خساپا » و « خودرو » شاهد بودیم.

 در سهام ایران‌خودرو 106 میلیارد تومان سهم میان معامله‌گران دست به دست شده است. این عدد در سهام سایپا به حدود 110 میلیارد تومان می‌رسد. بر این اساس بیش از 60 درصد از ارزش معاملات گروه خودرو به این دو خودروساز اختصاص دارد.

 با وجود عرضه‌های سنگین حقوقی‌ها همچنان «خساپا» صف خرید سنگین بیش از 80 میلیون سهمی را به خود می‌بیند. با توجه به این موضوع که کمتر از نیمی از معاملات امروز را پشت سر می‌گذاریم همچنان انتظار برای ادامه عرضه سهام در این نماد وجود دارد.

 «خودرو» اما پس از عرضه‌های سنگین گرچه در سقف قیمتی معامله می‌شود اما خبری از صف خرید سنگین نیست و در این لحظه صف خرید این نماد نیز عرضه شده است.

 «خگستر» نیز با ارزش معاملات نزدیک به 34 میلیارد تومانی و پس از کش و قوس فراوان گرچه در نزدیکی سقف قیمتی معامله می‌شود اما چندین بار صف خرید این نماد نیز عرضه شده است.

 «خپارس» نیز با ارزش معاملات نزدیک به 17 میلیارد تومانی همراه بوده و از صف خرید در این لحظه جدا شده است. «خزامیا» اما پس از معامله حدود 14 میلیارد تومانی با صف خرید همراه است ولی در این نماد نیز همچنان عرضه‌ها قابل توجه است و اگر صف خرید دیگر نمادهای خودرویی عرضه شود بعید به نظر می‌رسد این نماد بتواند در برابر عرضه‌ها مقاومت کند.