چگونه فولادسازان تحریم را دور زدند؟

Submitted by admin on

تجارت فردا: فولاد از جمله کالاهایی است که در فهرست کالاهای تحریمی از سوی آمریکا قرار گرفته و تلاش شده از این طریق یکی از مجاری ارزآوری کشور مسدود شود؛ اما تولیدکنندگان ایرانی راه خود را به بازارهای هدف صادراتی پیدا کرده و راهکارهایی اتخاذ کرده‌اند تا بتوانند با گذشت زمان، برنامه‌های خود را در عرصه تولید و افزایش ظرفیت پیش ببرند.

برچسب‌ها

اقتصاد ایران در سال 98

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: از طرفی، بیماری اقتصاد ایران به حدی فراگیر شده که پزشک نباید منتظر مراجعه بیمار باشد و باید یک تجویز عمومی برای نجات همگان صادر کند. از این رو تجویز نسخه باید فراگیرتر شود و سال ۹۸ را متفاوت از سال‌ ۹۷ سازد. یک تغییر استراتژی نیاز است: تغییر گرانیگاه اصلاحات اقتصادی. به‌جای تکیه تحلیل‌های کارشناسی بر سیاست‌مدار و عرضه اطلاعات اقتصادی برای او، باید این عرضه به سمت شهروندان تغییر جهت دهد.

خط تولید سلاطین در اقتصاد

Submitted by admin on

نشریه تجارت فردا: چرا در بازارهای سکه و ارز و حتی در بازارهایی چون موبایل و خودرو شاهد رشد افرادی هستیم که تحصیلات و استعداد چندانی ندارند اما توانسته‌اند به موفقیت‌هایی دست پیدا کنند که از آنها به‌ عنوان سلاطین آن بازار نام می‌برند. رمز و راز موفقیت این افراد در اقتصاد ایران چیست؟ علی ابراهیم‌نژاد؛ استادیار دانشگاه صنعتی شریف در پاسخ به این پرسش می‌گوید: چند عامل در این موضوع نقش دارند. کسب سود در این بازارها اولاً نیازمند رانت اطلاعاتی و اطلاع به موقع از تصمیم‌های دولت است.

پل ارتباطی بازار پول و ارز

Submitted by admin on

نوسان‌های نرخ ارز این روزها فارغ از کندوکاو در عوامل تاثیرگذار آن در بالاترین سطح ممکن صورت می‌گیرد و البته دولت در مقام ناظر بر بازار کنترل نرخ را فعلا در دست نگرفته است. در این خصوص البته شنیده‌ها و سناریوهای متعددی در خصوص وضعیت کنونی و دلایل رسیدن آن به این نقطه در دو بعد اقتصادی و غیراقتصادی گفته شده اما همچنان نمای روشن و تمیزی در دست نیست.

پیشتازی ژرمن‌ها در بورس تهران

Submitted by admin on

طبق تازه‌ترین آمارها تا به امروز نزدیک به ۱۰۰۰ کد معاملاتی برای این سرمایه‌گذاران صادر شده است. نیمی از این کدها متعلق به سرمایه‌گذاران آلمانی است. اما چرا آلمانی‌ها بیش از دیگر سرمایه‌گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران اقبال داشته‌اند؟ در این میان ۱۰ دلیل برای اقبال آلمانی‌ها به بازار سرمایه ایران عنوان شده است.

Subscribe to تجارت فردا