سهامداران بابت واریز سود خیالشان راحت میشود؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از سمات، مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت که از اول سال ۹۹ تا روز ۲۵ آذر ۹۹ دقیقا ۹۰ شرکت بورسی و فراموشی از سامانه توزیع سود سجام استفاده کردند.

حسین قشمی، در رابطه با واریز سود بیش از ۱۰ میلیون سهامدار از طریق سامانه سجام اظهار کرد: سامانه جامع توزیع سود بر اساس درخواست سهامداران خرد، ناشران بورس و فرابورس در سال ۹۸ تشکیل شد، بعضی از ناشران باتوجه به در خواست خود سود سهامدارانشان را از طریق اطلاعات حاضر در این سامانه واریز کردند.

افزایش سپرده بانک ها نزد بانک مرکزی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایلنا، میزان سپرده بانک‌های تخصصی نزد بانک مرکزی در پایان شهریورماه سال جاری با ۴۸.۸ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۲۹.۳ هزار میلیارد ریال رسید.

برچسب‌ها

تصمیم شورای پول و اعتبار برای سپرده‌ها

Submitted by admin on

دنیای بورس: بر مبنای یک هزار و دویست و شصت‌ودومین جلسه 20 آذرماه امسال شورای پول و اعتبار مطرح و مقرر شد: معیار پرداخت سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه مدت عادی از روزشمار به ماه‌شمار تغییر یابد؛ به‌گونه‌ای که حداقل مانده حساب در ماه مبنای محاسبه سود سپرده‌های مزبور باشد.

خرید زمان در سود بانکی

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: بر مبنای اطلاعیه جدید بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری مجازند قرارداد سپرده‌های با نرخ بالای ۱۵ درصد را که در بازه ۲ تا ۹ شهریور سال گذشته منعقد شده بود، برای یک ماه دیگر تمدید کنند. این در حالی است که از شهریور سال گذشته تاکنون بانک‌ها روی کاغذ مکلف به رعایت سقف سود سپرده ۱۵ درصد بودند.

برچسب‌ها

سود ۲۱ درصدی بانک‌ها برگشت؟

Submitted by admin on

حدود هفت ماه از ابلاغ بخشنامه هشت‌بندی و تکلیفی بانک‌ مرکزی به بانک‌ها برای رعایت دقیق نرخ سود سپرده گذشته است. در شهریور سال گذشته، بانک‌ها موظف شدند نرخ‌های متفاوتی را که برای حساب سپرده اختصاص می‌دادند، حذف کرده و همه سپرده‌های جدید با سود حداکثر ۱۵ درصد جذب شود.

برچسب‌ها

قراردادهای خارجی در بازار سرمایه

Submitted by admin on

 مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اوراق بهادار در گفت‌و‌گو با «فارس» در مورد  تازه‌ترین جزییات تعامل‌های صورت گرفته با نهاد ناظر بورس کره جنوبی برای انجام مبادلات پولی در بازار سرمایه ایران با حضور برخی بانک‌ها گفت: در فرایند بسترسازی برای تعامل با بورس کره جنوبی کارهای خوبی انجام و به نتایج مطلوب نیز نزدیک شد.

مراودات مالی ایران با 44 بانک‌ خارجی

Submitted by admin on

تسنیم: بانک تسویه حساب‌های بین المللی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سه ماهه سوم سال 2016 میلادی برابر با شهریور 95 با 1.773 میلیارد دلار کاهش نسبت به سه ماهه قبل از آن به 17.162 میلیارد دلار رسیده است. میزان سپرده‌های ایران نزد بانک‌های خارجی در پایان سه ماهه دوم سال 2016 میلادی بیش از 15.389 میلیارد دلار اعلام شده بود. تعهدات ایران در برابر این بانک‌ها در پایان سه ماهه سوم 2016 با 70 میلیون دلار کاهش نسبت به سه ماهه قبل از آن مواجه شده است.

Subscribe to سپرده