کاهش 40درصدی تولید بزرگترین معدن مس جهان

Submitted by admin on

بیلیتون که به عنوان بهره بردار بزرگترین معدن مس جهان شناخته می شود در یبانیه ای اعلان کرد که تولید مس در معدن اسکوندیدا در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی با افتی بیش از 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح 327 هزار تن قرار گرفته است.

اعتصاب کارگری در اوایل سال جاری میلادی از اصلی ترین دلایل افت شدید سطح تولید به حساب می آید.

هشدار جدی پیرامون احتمال سقوط قیمت سنگ‌آهن

Submitted by admin on

بر اساس داده‌های موسسه متال بولتن، قیمت سنگ آهن 62 درصد در قرارداد سی اف کینگدائو چین در پایان این هفته با افتی 6/8 درصدی به 75/45 دلار رسید. بدین ترتیب این محصول نسبت به اوج قیمت سال جاری خود در 21 فوریه سقوطی بیش از 20 درصد را پشت سر گذاشته است. قیمت سنگ آهن در قراردادهای آتی بازار کالایی دالیان نیز در پایان این هفته پایین‌ترین سطح پنج ماه اخیر خود را تجربه کرد.

عزم بیلیتون برای شروع به کار معدن اسکوندیدا

Submitted by admin on

مارکو کاستیلو رئیس معدن اسکوندیدا در این رابطه اعلام کرد که فعالیت در دو بخش از این معدن که به مذاکرات اخیر ارتباطی ندارد از سرگرفته خواهد شد و همچنین تا پیش از آغاز فعالیت تولید مس، فعالیت تعمیر و نگه داری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در عین حال در زمینه ادامه مذاکرات با اتحادیه‌های کارگری اعلام کرد که با توجه به موضع روز گذشته اتحادیه کارگری شماره یبعید به نظر می‌رسد که در کوتاه مدت شاهد شروع مذاکرات باشیم.

تاثیر سیل روز گذشته شیلی بر معادن مس این کشور

Submitted by admin on

بر طبق بیانیه منتشر شده از سوی وزارت معادن شیلی،  وقوع سیل و رانش زمین روز گذشته در شیلی تاکنون تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر معادن مس مرکز و شمال این کشور نداشته است.

گفتنی است متال بولتن در گزارشی اعلام کرده که شرکت‌های بزرگ تولید مس در شیلی از جمله بی‌اچ پی بیلیتون، کودلکو و آنتوفاگاستا از ادامه فعالیت معادن خود به صورت عادی خبر داده‌اند.

در این میان پلاتس در گزارش خود پیرامون این مساله اظهار داشته که بر اساس اطلاعات واسطه از وزارت معادن چین، فعالیت برخی معادن در منطقه آنتوفاگاستا به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

شکست مجدد مذاکرات معدن اسکونیدا

Submitted by admin on

براساس گزارش رویترز سخنگوی اتحادیه شماره یک کارگری معدن اسکوندیدا در این زمینه اظهار کرده است که با پا فشاری شرکت بی‌اچ پی بر مواضع سختگیرانه خود، نمایندگان کارگران این مذاکرات را ترک کرده و برنامه‌ای نیز برای مذکرات بیشتر در این شرایط در دستور کار اتحادیه‌های کارگری قرار ندارد.

با شکست این نشست که با میانجگری دولت شیلی برگزار شده بود، اعتصاب کارگری در بزرگترین معدن مس جهان به علت عدم توفق بر سر حقوق و مزایا در قراردادهای جدید کارگران وارد روز دوازدهم شد.

بازگشت کارگران معدن اسکوندیدا به میز مذاکرات

Submitted by admin on

کالوس آلندس، نماینده اتحادیه کارگری شماره یک معدن اسکوندیدا در این زمینه اعلام کرد که اتحادیه‌های کارگری پیشنهاد دولت شیلی برای نشست مجدد با شرکت بی‌اچ پی بیلیتون را پذیرفته‌اند. شرکت مذکور نیز بازگشت طرفین به میز مذاکرات را تایید کرد.

گفتنی است شکست مذاکرات اتحادیه‌های کارگری معدن اسکوندیدا و شرکت بی‌اچ پی بیلیتون بر سر موضوع حقوق و مزایای کارگران منجر به تعطیلی بزرگترین معدن مس جهان از روز پنج شنبه گذشته شده  و همین امر نیز قیمت مس را با جهش ملموسی روبرو ساخته است.

اعتصاب در بزرگترین معدن مس جهان

Submitted by admin on

در ساعات ابتدایی روز چهارشنبه اتحادیه کارگری شماره یک معدن مس اسکوندیدا شیلی اعلام کرد که کارگران ضمن رد پیشنهاد حقوق ودستمزد شرکت بی‌اچ پی بیلیتون، رای به برگزاری اعتصاب داده‌اند.

بنا به گزارش رویترز این اعتصاب باید تا 48 ساعت آینده آغاز شود اما انتظار می‌رود با توجه به عزم دولت شیلی برای میانجیگری میان طرفین و دستیابی به توافقی در این رابطه، فرآیند شروع اعتصاب تا پنج روز به تعویق بیافتد.

Subscribe to بیلیتون