کاهش فشار بر فلزات پس از سقوط شب گذشته

Submitted by admin on

با تصویب طرح کاهش مالیات های رئیس جمهور آمریکا در کمیته بودجه سنا در شب گذشته، این طرح حالا باید برای رای گیری نهایی به صحن علنی سنا برود. موفقیت جمهوری خواهان در تصویب طرح مذکور در کمیته بودجه شب گذشته توانست شاخص دلار را با رشدی نسبتا ملموس مواجه کند و همین امر نیز تقاضا برای فلزات را بیش از پیش کاهش داد.

همچنین اعلام خبر رسیدن نرخ رشد سرمایه گذاری در مستغلات چین به 5/6 درصد در ماه اکتبر نیز در افول فلزات تاثیرگذار بود. نرخ رشد مذکور در ماه سپتامبر در سطح 9/2 درصد قرار داشت.

جهش فلزات با اهرم آمریکایی

Submitted by admin on

نگرانی‌ها از سیاست‌های ترامپ مهم‌ترین عامل افت ارزش دلار در بازارهای جهانی است. وی پس از قرار گرفتن در سمت ریاست جمهوری دائما بر اثر منفی بالا بودن ارزش دلار بر اقتصاد آمریکا تاکید کرده است. سه‌شنبه نیز در دیداری با مدیران ارشد شرکت‌های داروساز، وابستگی به واردات در این صنعت را ناشی از ارزش بالای دلار عنوان کرد. همین موضوع سبب شد تا شاخص دلار به کمتر از 100 واحد برسد و در مجموع ماه ژانویه حدود 2/5 درصد ریزش را تجربه کند.

این موضوع سبب شد تا قیمت کالاها نیز روند صعودی را در شب گذشته تجربه کنند. قیمت برخی فلزات به شرح زیر تغییر پیدا کرده‌اند:

کولاک فلزات در پایان هفته

Submitted by admin on

در پایان معاملات هفتگی، همزمان با کاهش ارزش دلار به دلیل سخنان ناامید‌کننده ترامپ بازارهای کالایی با رشد قیمت عمومی مواجه شدند. در این میان، فلزات عملکرد بسیار مناسبی را تجربه کردند.

مس با افزایش هفتگی 5/6 درصدی به قیمت‌های بالای 5910 دلار به ازای هر تن رسید.

برچسب‌ها

محرک آمریکایی-چینی برای فلزات

Submitted by admin on

در معاملات دیروز، رشد شاخص تورم تولیدکننده در چین به بیشترین سطح 5 سال اخیر موجب تقویت قیمت فلزات پایه شد. شاخص PPI با افزایش 5/5 درصدی در ماه دسامبر، نسبت به مدت مشابه سال قبل آن نشانه‌ای از بهبود شرایط اقتصادی این غول مصرف‌کننده کالاها دارد.

از سوی دیگر، افت نسبی شاخص دلار که البته در اواخر معاملات سه‌شنبه جبران شد به افزایش قیمت فلزات به ویژه مس، روی، سرب و آلومینیم کمک کرد.

به این ترتیب، آلومینیم که هفته را در قیمت‌هایی کمتر از 1710 دلار به ازای هر تن آغاز کرده بود در معاملات دیروز به بیش از 1740 دلار رسید.

برچسب‌ها

نگاهی به معاملات بازار فلزات پایه

Submitted by admin on

بازار فلزات پایه روندی مبهم را در صبح امروز به خود دید اما رفته رفته بسیاری از محصولات معاملاتی به مدار صعود بازگشتند و در این میان تنها مس در محدوده منفی قیمتی معامله می‌شود.

انتشار گزاراشات مثبت اقتصادی از سوی چین یکی از دلایل بهبود اوضاع نسبت به ابتدای روز به حساب می‌آید اما فعالان بازار فلزات پایه بیشتر منتظر اعلام تصمیم فدرال رزرو در مورد تغییر نرخ بهره ایالات متحده هستند و به اندازه کافی به گزارشات اخیر واکنش نشان نداده‌اند.

پایان رالی بازار آلومینیم؟

Submitted by admin on

آلومینیم در ماه گذشته میلادی (نوامبر) در یک رالی توانست خود را به سطح 1800 دلار به ازای هر تن نزدیک کند، رقمی که بیشترین قیمت این فلز از ماه مه 2015 (خرداد 94) محسوب می‌شود. این جهش پرشتاب با اندیکاتورهای تکنیکال هم‌خوانی داشت که در ادامه با آغاز «هفته بورس فلزات لندن (LME Week)» و همچنین انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا تقویت شد.

Subscribe to آلومینیم