خرید آهن اسفنجی برای همه مشتریان بورس کالا/ پزشکیان: آماده ادامه مذاکرات هسته‌ای هستیم

Submitted by karkhane on

مسعود پزشکیان در گفت‌وگوی تلفنی با مکرون رییس جمهور فرانسه اعلام کرده که آماده ادامه مذاکرات هسته‌ای برای لغو تحریم‌ها در چارچوب توافق شده هستیم. امیدواریم به تعهدات توافق هسته‌ای عمل، فشارها را متوقف و تحریم‌ها را لغو کنیم.

شاخص کل بورس تهران نیز با افت 20 هزار واحدی و رسیدن به محدوده 2 میلیون و 130 هزار واحدی خود را از منظر تکنیکال در حوالی میانگین‌های 55 روزه و 200 روز می‌بیند. ارزش بورس اوراق بهادار نیز کانال 7000 همتی را از دست داد و به رقم 6965 همتی رسید.

 


3 علت صعود قیمت آهن‌اسفنجی

Submitted by karkhane on

ظرف دومین هفته از بهمن ماه امسال، بالغ بر 70 هزار تن آهن‌اسفنجی با قیمت پایه‌ای برابر 11 هزار و 527 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه شد. ظرف هفته‌های اخیر با توجه به محدودیت واحدهای احیا کشور در تامین گاز، از میزان تولید آهن‌اسفنجی در کشور کاسته شده و این موضوع زمینه رقابت قیمتی در رینگ این محصول را فراهم کرده است.

سقوط رقابت در رینگ آهن‌اسفنجی به 10 درصد

Submitted by karkhane on

رینگ آهن‌اسفنجی ظرف هفته جاری منتهی به روز جمعه 26 آذر ماه همچنان پررونق بود و متقاضیان برای کسب سهم از عرضه این محصول به رقابت سنگین قیمتی روی آوردند. البته از میزان رقابت نسبت به معاملات در هفته قبل کاسته شد.

ابطال معاملات، آهن‌اسفنجی را ارزان نکرد

Submitted by karkhane on

ابطال معاملات آهن‌اسفنجی در روز شنبه 13 آبان هم نتوانست مانع رقابت قیمتی متقاضیان شود و بهای هر کیلوگرم آهن‌اسفنجی مجدد به کانال قیمتی 13 هزار تومان صعود کرد.

تعویق عرضه شمش فولاد

به شکل معمول عرضه شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در روز دوشنبه انجام می‌شود؛ اما ابطال معاملات آهن‌اسفنجی در روز شنبه 13 آبان به دلیل جهش بهای این محصول باعث شد تا عرضه شمش به تعویق افتاد. این عرضه‌ها در روز سه‌شنبه شانزدهم آبان انجام می‌شود. با توجه به استقبال مجدد متقاضیان از رینگ آهن‌اسفنجی احتمال رشد تقاضا در رینگ شمش فولاد نیز مطرح است.

بی‌برقی رینگ گندله و آهن‌اسفنجی را کساد کرد

Submitted by karkhane on

به گزارش اکوایران بازار فیزیکی بورس کالای ایران در روز ابتدایی بازگشایی در هفته جاری میزبان عرضه 50 هزار تن سنگ‌آهن دانبه‌بندی، 195 هزار تن کنسانتره آهن، 811 هزار تن گندله سنگ‌آهن و 221 هزار تن آهن‌اسفنجی بود. استقبال خریداران از  عرضه تمامی محصولات ابتدایی زنجیره آهن و فولاد در روز شنبه هفتم مرداد ماه نسبتا محدود بود و به این ترتیب بخش زیادی از عرضه‌ها در این روز بدون مشتری ماند.

 

چراغ سبز آهن‌اسفنجی به ارزانی فولاد

Submitted by karkhane on

آهن‌اسفنجی در آخرین هفته فروردین ماه، مجدد با کاهش نرخ معامله شد و به این ترتیب احتمال عقبگرد قیمتی در بازار شمش و محصولات فولادی ظرف روزهای پیش‌رو شدت بیشتری به خود گرفت.

برچسب‌ها

افزایش قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا

Submitted by karkhane on

شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر این محصول را تنی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسانده است در حالی که در اواخر مهر ماه این محصول به طور میانگین تنی ۸ میلیون تومان مورد معامله قرار می گرفت.

اما گندله سنگ آهن محصول شرکت های سنگ آهن گهر زمین و معدنی و صنعتی چادرملو در انتهای مهر ماه که تنی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در حال معامله بوده به عدد ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی رسید و با رشد قیمتی روبرو شده است.

وضعیت تولید آهن اسفنجی و گندله

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، بر پایه جداول آماری مجموعه‌های فولاد مبارکه، فولاد سفیددشت، سبا، هرمزگان، کاوه جنوب، آهن و فولاد غدیر، میدکو، خوزستان، خراسان، میانه، سبزوار، شادگان، صبا فولاد، نی‌ریز، آهن و فولاد ارفع، آهن و فولاد گل‌گهر، جهان فولاد سیرجان، بافت و چادرملو در مهر ماه میزان تولید آهن اسفنجی رقم دو میلیون و ۵۴۹ هزار و ۸۰۵ تن را نشان داد که نسبت به مهرماه پارسال افزایش ۱۹ درصدی دارد.

برچسب‌ها

ایران در تولید آهن اسفنجی پیشتاز شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایرنا، براساس اهداف کمی زنجیره فولاد قرار است، امسال میزان تولید آهن اسفنجی به ۳۳ میلیون تن برسد که تحقق این مهم زمینه مساعدی برای فراهم سازی تولید حداقل ۳۰ میلیون تن فولاد را فراهم می‌سازد.

آمار رو به رشد تولید آهن اسفنجی  

بررسی آمار عملکرد تولید آهن اسفنجی در سال ۱۳۹۷ برپایه داده‌های انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، رقم ۲۶ میلیون و ۳۵۹ هزار تن را نشان می‌دهد که با رشد ۶ درصدی در سال ۱۳۹۸ به رقم ۲۷ میلیون و ۹۰۷ هزار تن رسید.

ضمن اینکه در چهار ماهه نخست پارسال میزان تولید آهن اسفنجی به رقم ۴۰۵ هزار تن رسیده بود.

برچسب‌ها

بخشنامه جدید وزارت صمت درباره آهن اسفنجی

Submitted by admin on

وزارت صمت در بخشنامه ای اعلام کرد که فروش آهن اسفنجی، تنها به واحدهای تولیدی که مصرف کننده واقعی این محصول باشند، عرضه شده و فروش به افراد حقیقی و حقوقی ممنوع است

برچسب‌ها

Subscribe to آهن اسفنجی