دولت مجاز به بهادارسازی بدهی‌های بانکی

Submitted by admin on

خانه ملت: نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه؛ ۳۰ بهمن ماه) مجلس در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور با جز (۲) بند (م) تبصره (۵) ماده واحده این لایحه  درباره اینکه دولت می تواند بخشی از بدهی‌های خود به بانک‌ها را تا سقف مشخصی بهادارسازی کند، موافقت کردند.

امکان تهاتر بدهی بانکی با مطالبات دولتی

Submitted by admin on

اتاق بازرگانی تهران: با ابلاغ آیین‌نامه اجرایی بند و تبصره 5 قانون بودجه سال 97، امکان تسویه بدهی اشخاص متقاضی مشمول به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی از طریق تهاتر با مطالبات از دولت، با صدور اسناد (اوراق) تسویه خزانه نوع دوم، فراهم شد.

تازه‌ترین بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی

Submitted by admin on

برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی و بدهکار شدن آن‌ها در سال‌های قبل همواره یکی از معضل‌های شبکه بانکی بود؛ چرا که از عوامل موثر در افزایش پایه پولی و در نهایت رشد تورم  به شمار می‌رود. این بدهی عمدتا به دلیل بی‌نظمی و بی‌انضباطی مالی بانک‌ها و یا تنگنای اعتباری برای تامین منابع لازم تسهیلات تکلیفی ایجاد می‌شود.

نقدینگی و بدهی دولت در فروردین‌ماه

Submitted by admin on

آمار فروردین‌ماه

براساس گزیده‌های آماری مربوط به فروردین امسال که بانک مرکزی منتشر کرد، میزان رشد نقدینگی در این ماه نسبت به اسفند پارسال 0.9 درصد بوده، در فروردین ماه امسال 34 هزار و 350 میلیارد تومان اسکناس و مسکوک در اختیار مردم قرار داشته است.

حجم پول

افزایش بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی

Submitted by admin on

گزیده‌های آمارهای اقتصادی آمارهای نگران کننده‌ای از افزایش بدهی‌های نظام بانکی کشور به بانک مرکزی را به ثبت رسانده است. بر این اساس بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی در ده ماهه منتهی به دی‌ماه، ۲۵ هزار و ۵۷۰ میلیارد تومان رشد کرده است.

زمزمه افزایش نرخ سود بانکی

Submitted by admin on

ایبنا: اصغر ابوالحسنی با اعلام بدهی ٩٠٩ هزار میلیارد ریالی بانک‌ها به بانک مرکزی گفت: امیدواریم این میزان بدهی در سال آینده کاهش یابد. رییس کمیته پولی و بانکی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید اینکه امیدواریم سال آینده با راه حل‌های در نظر گرفته شده در زمینه انتشار اوراق، این مشکلات حل شود، اظهار کرد: نرخ سود بانکی باعث شده قیمت تمام شده پول بسیار بالا باشد که تعدیل آن در سال آینده بعید است و در عین حال، زمزمه هایی از افزایش آن به گوش می‌رسد.

Subscribe to بدهی بانک‌ها