رشد طلا در پی آزمایش موشکی کره شمالی

Submitted by admin on

شب گذشته به تبع تصویب طرح کاهش مالیات های مد نظر کاخ سفید در کمیسیون بودجه سنای آمریکا و همچنین انتشار برخی گزارش های اقتصادی بهتر از انتظار از اقتصاد این کشور همچون گزارش شاخص اطمینان مصرف کننده ، شاخص دلار رشدی ملموسی را تجربه کرد.

در این میان انتشار خبر آزمایش یک موشک بالستیکی جدید از سوی کره شمالی منجر به افزایش ریسک ژئوپولیتیکی شد و همین امر نیز توجه سرمایه گذاران را به بازار طلا به عنوان دارایی امن جلب کرد. این امر از افت قیمت طلا در شب گذشته با وجود رشد ارزش دلار جلوگیری کرد و در صبح امروز نیز منجر به افزایش قیمت این محصول با توقف روند صعودی شاخص دلار شد.

تزلزل دلار،صعود طلا

Submitted by admin on

صبح امروز مقامات ژاپن و کره شمالی از آزمایش جدید موشکی کره شمالی خبر دادند. این موشک از شمال شرق جزیره هوکایدا ژاپن عبور کرده است. ارتش آمریکا نیز با تایید آزمایش موشک جدید، این موشک را از نوع بالستیک میان برد معرفی کرد.

درپی این امر در ساعت ابتدایی امروز دلار به شدت در برابر ین تضعیف شد و به تبع این امر شاخص دلار بخش عمده ای از رشد روز گذشته خود را از دست داد. در ساعات اخیر البته کمی از این فشار کاسته شده است. 

در اویل روز شاخص دلار در برهه ای به سطوح کمتر از 92 واحد سقوط کرد اما این نماگر هم اکنون در سطح 92/1 واحد قرار گرفته است..

رونق معاملات طلا در بازار جهانی

Submitted by admin on

روز جاری روزنامه Asia Business Daily کره جنوبی در گزارشی به نقل از یک مقام اطلاعاتی این کشور که خواستن نامش فاش نشود از عزم پیونگ‌یانگ برای آزمایش یک موشک بالستیکی قاره‌پیما خبر داد. شایعات مربوط به تصمیم جدید کره کره شمالی از روز گذشته شنیده می‌شد و با انتشار گزارش اخیر از سوی یکی روزنامه‌های مشهور شرق آسیا اعتبار بیشتری یافت.

سقوط دلار به کف 4 ماهه در برابر ین

Submitted by admin on

صبح امروز خبر رسید که کره شمالی موشک بالستیکی جدیدی را شلیک کرده که  این موشک پس از عبور از خاک ژاپن در دریا منهدم شده است.در پی انتشار این خبر بار دیگر تقاضا برای ین به عنوان داریی امن بالا رفت.

بدین ترتریب نرخ برابری دلار به ین  در صبح امروز با افتی 0/55 درصدی به 108/66 واحد رسید که این رقم پایین‌ترین سطح از 18 آوریل تاکنون به حساب می‌آید. البته در یک ساعت اخیر کمی از این فشار کاسته شده است. همچنین فرانک سوییس نیز به عنواد دارایی امن مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت.

نفت در آستانه عبور مجدد از 50 دلار

Submitted by admin on

شب گذشته خبرگزاری بلومبرگ به نقل از برخی از مقامات آگاه در روسیه اعلام کرد که این کشور به تعهد فعلی کاهش تولید نفت با سازمان اوپک پایبند بوده اما با هرگونه تصمیم برای پایین آوردن بیش از پیش تولید در نشست وزیران اوپک در ماه جاری میلادی مخالف است. انتشار این خبر فشار ملموسی را در ابتدای معاملات روز جاری بر قیمت نفت وارد کرد.

تزلزل دلار در پی افزایش تنش در شبه‌جزیره کره

Submitted by admin on

رو چهارشنبه پیونگ‌یانگ به صورت رسمی انجام آزمایش موشک بالستیکی قاره پیمای جدید خود تایید کرد و همین امر نیز خشم ایالات متحده را در پی داشت. پنتاگون ضمن محکوم کردن این اقدام اعلام کرد که آمادگی کامل را برای دفاع از ایالات متحده و متحدانش را دارد. همچنین وزیر دفاع کره جنوبی نیز از احتمال آزمایش اتمی جدیدی از سوی کره شمالی خبر داد. این تحولات بار دیگر سرمایه گذاران را به سوی ین ژاپن به عنوان دارایی امن سوق داد.

رونق نسبی در بازار جهانی طلا

Submitted by admin on

پس از رشد 0/6 درصدی شاخص دلار ایالات متحده به تبع انتشار ارقام بهتر ازحد انتظار شاخص مدیران خرید تولیدی ایالات متحده از سوی انستیتوی مدیریت عرضه، قیمت طلا افت ملموسی را در شب گذشته پشت سر گذاشت اما امروز با توقف این روند شاهد بهبود فضای معاملات در بازار این محصول هستیم.

همچنین امروز خبر رسید که کره شمالی یک موشک بالستیکی جدید را با موفقیت به سوی آبهای دریای ژاپن شلیک کرده است. انتشار این خبر نیز جریان سرمایه به سوی معاملات طلا به عنوان دارایی امن را افزایش داد و در رشد قیمت این محصول مفید واقع شد.

Subscribe to آزمایش موشکی