احتمال کاهش قیمت مس با افزایش عرضه در چین

Submitted by admin on

موسسه پلاتس در جدیدترین گزارش خود از بازار نهاده‌های تولید مس اعلام کرد که نرخ ذوب و فرآوری (TC/RC) کنسانتره مس نقدی وارداتی در بازار چین با رشدی 2 دلاری نسبت به هفته ماقبل به 79 تا 85 دلار در هفته اخیر رسیده است. در این میان برخی از فعالان بازار از رسیدن نرخ ذوب و فرآوری به 88 دلار در روزهای گذشته خبر می‌دهند. این در حالی است که در پایان آوریل این نرخ در سطح 70 تا 76 دلار قرار داشت و بدین ترتیب افزایشی بیش از 10 درصد را در کمتر از دو ماه اخیر تجربه کرده است.

رونق بازار فلزات در دومین روز متوالی

Submitted by admin on

بازگشت ثبات به بازارهای سهام در نقاط مختلف جهان از روز گذشته دلار را در برابر ارزهای مطرح جهان زیر فشار قرارداده و همین امر نیز بار دیگر شاخص دلار را به مرز90 واحد کشانده است. شب گذشته شاخص‌های اصلی بورس‌های آمریکا نزدیک به 1/5 درصد رشد کردند و به تبع این امر در ساعات سپری شده از معاملات بورسهای آسیا و اقیانوسیه در صبح امروز نیز شاهد رونق معاملات بودیم. با افت بیش از پیش دلار کماکان تقاضا برای فلزات در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و همین امر نیز به رشد قیمت این محصولات در روز سه شنبه دامن زده است.

افزایش هزینه ذوب و فرآوری مس در ژانویه

Submitted by admin on

بر طبق گزارش این موسسه شاخص هزینه ذوب و فرآوری کنسانتره مس در 15 ژانویه به 81 دلار در هر تن رسید و این در حالی است که شاخص مذکور در پایان سال 2017 در سطح 79/8 دلار قرار داشت.

علت اصلی افزایش هزینه ذوب و فرآوری در برهه کنونی به تعطیلی واحد فرآوری مس Pasar  شرگت گلنکور باز می‌گردد. با تعطیلی کارخانه Pasar فیلیپین، محموله‌هایی که قرار بود راهی این واحد شوند به بازار نقدی سرازیر شدند و وفور عرضه کنسانتره به تبع این امر هزینه ذوب و فرآوری را در مسیر رشد قرار داد.

ادامه روند نزولی هزینه ذوب و فرآوری مس

Submitted by admin on

بر اساس گزارش متال بولتن شاخص هزینه ذوب و فرآوری مس در پایان ماه ژوئن به 81/8 دلار در هر تن رسیده که رقم اعلام شده نشان دهنده افتی 1/4 دلاری نسبت به پانزدهم  این ماه است.

علت اصلی روند نزولی این شاخص نیز اختلالات طولانی در عرضه مس از سوی معادنی همچون اسکوندیدا شیلی و گراسبرگ اندونزی در سال به حساب می‌آید. در پی برگزاری اعتصاب‌های کارگری در دو معدن ذکر شده شاهد کاهش ملموس میزان عرضه کنسانتره مس به بازارهای جهانی بودیم امری که واحدهای ذوب را در رقابت برای جذب کنسانتره موجود مجبور به پایین آوردن کارمزدها کرده است.

Subscribe to هزینه ذوب و فرآوری