مصوبه مهم شورای پول و اعتبار درباره بازار سهام

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، در جلسه روز سه شنبه هفته گذشته شوراي پول و اعتبار تملك سهام يك صندوق سرمايه گذاري در درآمد ثابت، يك صندوق بازارگرداني اختصاصي و يك شركت تامين سرمايه توسط بانك ها به تصويب رسيد.

قابل توجه بورسی ها | مصوبه جدید شورای پول و اعتبار + متن کامل

Submitted by admin on

دنیای بورس | سقف مانده تسهیلات سرمایه درگردش به بنگاه‌های تولیدی تا ۹۰ درصدفروش سال گذشته بنگاه مذکور بر مبنای اعتبارسنجی انجام شده توسط بانک یا موسسه اعتباری غیر بانکی افزایش یافت.

نرخ سود در دستورکار شورای پول و اعتبار است؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، عباس معمارنژاد، معاون امور بانكي، بيمه و شركت هاي دولتي وزارت اقتصاد و عضو شوراي پول و اعتبار اعلام كرد موضوع افزايش نرخ سود در دستور كار شوراي پول و اعتبار نيست.

مصوبه جدید شورای پول و اعتبار ابلاغ شد

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای خطاب به تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری، مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر اصلاح دستورالعمل نحوه محاسبه ذخیره مطالبات موسسات اعتباری را ابلاغ کرد.

 براساس این مصوبه برای تسهیلاتی که پس از سپری شدن 5 سال یا بیشتر از سررسید پرداخت اصل و سود آن‌ها، موسسه اعتباری بنا به دلایل خارج از اراده خود قادر به وصول مطالبات از محل وثایق ماخوذه نباشد، مانده کل تسهیلات پس از کسر کردن ارزش وثایق مبنای محاسبه قرار می‌گیرد.

دو تصمیم مهم | روند معاملات سهام تغییر می‌کند؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: شب گذشته شورای پول و اعتبار تصمیم به افزایش نرخ سود سپرده‌گذاری در بانک‌ها گرفت. براساس تصمیم اعضای شورای پول و اعتبار سقف سپرده‌گذاری یک‌ساله از ۱۵ درصد به ۱۶ درصد افزایش یافت. شورا تصمیم گرفت به بانک‌ها اجازه دهد با نرخ سود ۱۸ درصد اقدام به افتتاح حساب با سررسید زمانی دو ساله کنند.

مصوبه جدید در شورای پول و اعتبار

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایبنا، هیات وزیران با هدف رفع موانع اعطای تسهیلات به بخش‌های زیادی از بنگاه‌های تولیدی، مقرر کرد دستورالعمل نسبت مالکانه متناسب با نوع فعالیت با پیشنهاد بانک مرکزی، به تصویب شورای پول و اعتبار برسد.

مصوبه دیشب شورای پول و اعتبار/ وام ساخت و خرید مسکن افزایش می یاید

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بانک مرکزی، در یکهزار و دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورای پول و اعتبار، به ریاست عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن به شرح ذیل مورد تصویب قرار گرفت:

علاوه بر این، سقف تسهيلات جعاله از محل منابع داخلي بانکها توسط بانک مسکن و بانکهاي تجاری (شامل تسهيلات از محل اوراق گواهي حق تقدم  و بدون سپرده) تا مبلغ 400 ميليون ريال افزایش یافت.

افزایش وام مسکن در شورای پول و اعتبار/ تصمیم گیری دو هفته آینده

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بانک مسکن، ابوالقاسم رحیمی انارکی با اشاره به حضور بانک مسکن در تامین مالی 140 هزار واحد مسکن ملی از جمله در هشتگرد به خبرنگاران گفت: سپرده‌گذاران صندوق پس انداز یکم در اولویت پروژه مسکن ملی بوده و می‌توانند وام را منتقل کنند .وی درباه افزایش سقف وام بانک مسکن هم تصریح کرد: پیشنهاداتی به شورای پول و اعتبار داده شده که تا دو هفته آینده مشخص می شود.

در جلسه دیشب شورای پول و اعتبار چه تایید شد؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از بانک مرکزی در جلسه شورای پول و اعتبار  که در روز ۲۱ آبان ۱۳۹۸ و به ریاست عبدالناصر همتی برگزار شد، طرح پيشنهادي این بانک تحت عنوان گواهي اعتبار مولد (گام) که با هدف ابزارسازي برای تأمين اعتبار واحدهاي توليدي در قالب زنجيره تأمين در جلسات کميته نقدينگي این بانک مورد بررسي قرار گرفته بود، روز گذشته در جلسه شوراي پول و اعتبار مطرح شد.

افزایش تسهیلات مسکن با مصوبه جدید

Submitted by admin on

خبرگزاری صداوسیما: محمد اسلامی در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان با تاکید بر افزایش تسهیلات مسکن با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار ساختمان تصریح کرد: پارسال 103 هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی بانک‌های عامل به حوزه مسکن اختصاص پیدا کرد. به گفته وی با مسئولان به این توافق رسیدیم که اگر فردی توان پرداخت تسهیلات بیشتر را در ماه دارد، بتواند از مبلغ تسهیلات بیشتری استفاده کند که این مصوبه در دو هفته دیگر در کشور اجرایی می‌شود.

Subscribe to شورای پول و اعتبار