صندوق های بورسی چقدر به ما سود دادند؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: در اولین هفته بهمن ۹۹ نماگر اصلی بازار در معاملات پرنوسان،‌ بازدهی ۲ درصدی را ثبت کرد. در این بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری که یکی از ابزارهای اصلی برای کاهش ریسک در زمان نوسانات شدید بازار سرمایه محسوب می‌شوند، توانستند بازدهی مناسبی داشته باشند. یکی از مهم‌ترین حقوقی‌های بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند.

برچسب‌ها

صندوق‌ها در بورس تماما منفی شدند؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: در دی ماه پرتب و تاب و نوسانی بازار سرمایه این صندوق‌های با درآمد ثابت بودند که نسبت به دیگر صندوق‌ها عملکرد بهتری داشتند و اکثر صندوق‌ها توانستند بازدهی مثبت ثبت کنند. اما باید به این نکته توجه کرد که این صندوق‌ها کم ریسک و کم خطر هستند و نهایتا سودی که در ماه این صندوق‌ها به سرمایه‌گذاران می‌دهند بین ۲ تا ۸ درصد است.

صندوق ها در 6 ماه چقدر سود دادند

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: هرچند شاخص کل بورس تهران در ۶ ماه اخیر با رشد بیش از ۱۳ درصدی همراه شده است، اما سهامدارانی که در ابتدای تابستان به جمع بورسی‌ها پیوستند عمدتا همچنان در ضرر به سر می‌برند.

در این میان سهامداران تازه‌وارد بیشترین ضرر را در این ۶ ماه اخیر متحمل شدند، افرادی که با تشویق دوستان و همکاران خود بدون هیچ اطلاعاتی وارد بازار سرمایه شدند. در این بین سرمایه‌گذارانی بودند که با استفاده از ابزارهای مالی از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری توانستد تا حدودی از سرمایه خود نگهداری کنند؛ چه بسا سود اندکی نیز از این بازار مالی بردند.

برچسب‌ها

مشکلات صندوق های بورسی در کجاست

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: در کنار سبدگردانی اختصاصی‌، صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز از روش‌های غیرمستقیم سرمایه‌گذاری در بورس هستند. صندوق سرمایه‌گذاری ابزاری مالی است که به منظور مدیریت حرفه‌ای وجوه سرمایه‌گذاران، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، تاسیس شده و تحت نظارت آن سازمان فعالیت می‌کند. فعالیت این صندوق‌ها از سال ۸۶ آغاز شد و در سال ۹۱ و ۹۲ گستردگی بیشتری پیدا کردند.

گزارش جذاب | آنچه باید درباره صندوق ها بدانید + جزییات

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: فارغ از موضوع عدم رعایت ترکیب‌های مصوب در صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛‌ حدنصاب‌های قانونی سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند منشأ برخی مشکلات در بازار سرمایه شود. ارائه دستورالعمل‌های متعدد و متضاد در این زمینه به مساله‌ای برای مدیریت صندوق‌‌ها بدل شده است.

سال گذشته دولت در بند (ر) تبصره ۵ از ماده واحده در لایحه بودجه سال ۹۹ مقرر کرد، حداقل سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت از کل دارایی‌های صندوق در اوراق بهادار دولتی برابر با ۵۰ درصد شود.

کدام صندوق ها بیشترین سود را به ما دادند + نمودار

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: بورس اوراق بهادار تهران در یک ماه منتهی به پایان آذر با رشد ۹۶/ ۶ درصدی به ابرکانال یک میلیون و ۴۳۹ هزار واحدی رسید. شاخص‌کل در پایان آبان ماه عدد یک‌‌میلیون و ۳۴۵ هزار واحد بود. برآیند معاملاتی شاخص کل در فصل پاییز از ریزش ۸/ ۹درصدی خبر می‌دهد. این درحالی است که شاخص هم‌وزن با رشد ۱۷درصدی مواجه شده است. این نشان می‌دهد که در آذر‌ماه سهم‌های کوچک‌تر برخلاف ۴ ماه ابتدایی سال که رشد آنچنانی نداشتند، مورد‌توجه سهامداران بیشتری قرار گرفته است.

برچسب‌ها

صندوق ها چقدر بازدهی داشتند + نمودار

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: بازار سرمایه در هفته منتهی به ۱۲ آذر ماه با رشد ۶/ ۷درصدی در پایان معاملات روز چهارشنبه به محدوده یک میلیون و ۴۷۰هزار واحد رسید. این درحالی است که در آخرین روز کاری بازار سرمایه با افت ۱۸/ ۰ درصدی مواجه شد. نکته مهم دیگر هفته گذشته بازگشایی صندوق سرمایه‌گذاری پالایش یکم(پالایش) بود. اما در این بین نوسانات که ذات اصلی بازار سرمایه به‌شمار می‌رود نیز تا حدودی بر جریان معاملات حاکم است.

صندوق ها در آبان چقدر سود دادند + نمودار

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: با گذشت ۸ ماه و ورود به نهمین ماه سال ۹۹، باید گفت این سال یکی از پرچالش‌ترین سال‌های بورس اوراق بهادار محسوب می‌شود. در شروع سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بازار‌های مختلف، بازار سرمایه محلی مناسب برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شد. همچنین با تشویق و حمایت دولت از این بازار مهم شاهد ورود نقدینگی و همچنین رشد کلیت بازار سرمایه در ۴ ماه ابتدایی سال ۹۹ بودیم. اما پس از آن شاهد ریزش بازار سرمایه به مدت ۴ ماه بودیم.

برچسب‌ها

موارد نقض در ترکیب دارایی‌ صندوق‌ها + جزییات

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی گزارش‌های حسابرسی مستقل صندوق‌های سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد بسیاری از این صندوق‌ها موارد آیین‌نامه‌ای مربوط به ترکیب دارایی‌ها را رعایت نکرده‌اند. یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است این تخطی به‌دلیل افت وخیز بازار و اغلب با هدف بیشینه‌سازی سود انجام می‌شود که البته غیرقانونی و برای آنها مجازات درنظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

Subscribe to صندوق ها