یک پیش‌بینی درباره نرخ دلار: صعود یا نزول؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، خبر آنلاین نوشت: یک اقتصاددان گفت: با کاهش ریسک های بیرونی، نرخ ارز می تواند به رقم های پایین تر از مقدار فعلی برسد.

تیمور رحمانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مطلبی منتشر شده است که نظر بنده آن است که نرخ بنیادین دلار حدود ۲۰ هزار تومان است؛ ضمن اینکه این نظر شخصی است و ضمن اینکه مطالعه بر اساس روابط بلندمدت نقدینگی و نرخ ارز با احتساب رانت منابع طبیعی مدنظر بوده است؛ به هیچ وجه بدان معنا نیست که نرخ نمی‌تواند پایین‌تر از این قرار گیرد.

پیش بینی همتی از قیمت دلار در دو ماه آینده

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، رئیس کل بانک مرکزی گفت: انتظار می‌رود با فروکش کردن انتظارات، نرخ ارز نیز به سمت تعادل و ارزش اقتصادی آن حرکت کند.

عبدالناصر همتی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: این روزها، درخصوص روند کاهشی نرخ ارز، بر اساس دیدگاه‌های سیاسی، تحلیل های مختلف ارائه و قضاوتهای خاص می‌شود.  

چگونه نرخ دلار میتواند اصلاح شود

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایبنا، یک اقتصاددان گفته است: تا زمانی که مشکلات ساختاری اقتصاد ایران مرتفع نشود و برای تحریم و شرایط شبه جنگی چاره‌اندیشی نشود، اصلاح نرخ ارز موفق نخواهد بود.

اوایل دی‌ماه امسال کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شد. لایحه‌ای که خواب‌های خوشی برای سال پیش رو دیده است.

دولت در این لایحه با پیش‌بینی افزایش درآمدهای نفتی و صادراتی، درصدد اصلاح نرخ ارز ترجیحی برآمده و آن را به نرخ بازار آزاد نزدیک‌تر کرده تا رفته رفته به سمت تک‌نرخی شدن ارز در بازار رسمی و آزاد حرکت کند.

برچسب‌ها

برآورد از قیمت دلا‌ر ۱۴۰۰ | روحانی: قیمت دلار واقعی نیست

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: رئیس‌جمهوری تصویر رسمی از قیمت دلار ۱۴۰۰را ترسیم کرد. به گفته حسن روحانی، اگر بخشی از منابع ارزی بلوکه‌شده در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد، فردای آن روز قیمت دلار از ۲۵ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان کاهش می‌یابد.

دلایل افزایش قیمت دلار از زبان رئیس بانک مرکزی

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، خبر آنلاین نوشت: عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی عصر امروز در نشست دوره‌ای با مدیران عامل شبکه بانکی کشور با بیان اینکه در راستای کنترل و رصد تراکنش‌های ریالی، دستورالعمل شفاف سازی تراکنش‌های بانکی به بانک‌ها ابلاغ شده است گفت: ساختار تعریف شده در ضوابط مذکور باید در بانک‌ها ایجاد و رعایت شود.

او افزود: در شرایط کنونی نظام پولی و ارزی کشور از طرف کسانی که تخلف‌های تراکنشی دارند مورد صدمه قرار گرفته و عملکرد مثبت نظام بانکی در حمایت از تولید و رشد اقتصادی با برخی عملکردها ناقص در عدم رعایت ضوابط مبارزه با پولشویی زیر سوال می‌رود.

رشد دلار و سکه در هفته دوم دی/ قیمت ارز و طلا

Submitted by admin on

دنیای بورس: دلار آمریکا گرچه معاملات این هفته را صعودی آغاز کرد اما بار دیگر در روزهای پایانی عقب‌نشینی نسبی را تجربه کرد. دلار به دنبال سیگنال‌های غیر اقتصادی و تنش‌های داخلی عراق و همچنین احتمال رد لوایح مرتبط با FATF و ریسک قرار گرفتن در لیست سیاه این سازمان بین‌المللی مسیر صعودی را در پیش گرفت. با وجود نگرانی‌ها از وضعیت اقتصادی اما همچنان عوامل بنیادی از رشد بیشتر نرخ دلار در شرایط کنونی حمایت نمی‌کنند. با این حال تنش‌های سیاسی و ناآرامی‌ها می‌تواند دوباره التهاب را به بازار ارز برگرداند.

قیمت دلار در کف 13 هزار تومان| بازار ارز در انتظار لوایح FATF

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، نرخ هر دلار آمریکا تا ساعت 11:30 امروز حدود 13050 معامله می‌شود. طی هفته‌های اخیر دلار در نیمه پایینی کانال 13 هزار تومان مسیر کم‌نوسانی را در پیش گرفته است. بررسی وضعیت نوسان ارز در یک سال گذشته نشان می‌دهد که این رویه در پایان سال گذشته و اوایل سال جاری نیز تکرار شده بود.

سکه به سقف سه هفته خورد

Submitted by admin on

دنیای بورس: طی روزهای اخیر شاهد تلاش دلار و سکه برای جبران مافات و کم کردن سطح زیانی هستیم که از ابتدای سال تاکنون تحمل کرده‌اند. در راستای حرکت صعودی این دو بازار، امروز سومین رشد متوالی دلار و سکه به ثبت رسید.  دلار آمریکا امروز 20 تومان افزایش نرخ را ثبت کرد و تا سطح 11 هزار و 320 تومان خود را بالا کشید و هر سکه طرح جدید ضمن صعود 6 هزار تومانی نسبت به معاملات عصر دیروز به قیمت 3 میلیون و 996 هزار تومان معامله شد.

ایست سکه پشت مرز روانی/ حبس بازه‌ای ارز با کنترل بازارساز

Submitted by admin on

دنیای بورس: دومین شنبه معاملاتی بازارها در آبان با تقویت اندک قیمت سکه و دلار و عقب‌نشینی شاخص سهام همراه بود. در این میان، سکه همانند هفته قبل میدان‌دار میزان بازدهی در بین بازارهای داخلی باقی ماند. امروز و تا لحظه تنظیم این گزارش هر سکه طرح جدید با قیمت 3 میلیون و 990 هزار تومان معامله شده و رشد 1.3 درصدی (معادل 50 هزار تومان) را نسبت به روز پنجشنبه تجربه کرده است. در همین روز، نرخ هر دلار آمریکا به رشد 0.4 درصدی بسنده کرده و تا ارتفاع 11 هزار و 300 تومانی پیش آمده است.

Subscribe to نرخ دلار