فرصت آربیتراژی چیست؟

Submitted by karkhane on

فرصت آربیتراژی از جمله فرصت‌های سودآور بازار‌های دارایی محسوب می‌شود. این موقعیت سرمایه‌گذاری که توسط آربیتراژگران مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به دلیل سودآوری بدون ریسکی که به همراه دارد مورد توجه قرار می‌گیرد.

آربیتراژ از تفاوت قیمت یک دارایی مشخص در دو بازار مجزا ایجاد می‌شود. زمانی که یک دارایی در بازاری با قیمت کمتری معامله می‌شود؛ آربیتراژگر می‌تواند با خرید این دارایی در بازار با قیمت پایین‌تر و فروش آن در بازاری که به قیمت بالاتری معامله می‌شود کسب سود بدون ریسک کند.

با این ابزار در بورس کنترل ریسک کنید

Submitted by karkhane on

حالا با گذشت چند سال به نظر می رسد که معاملات این بازار به سطح قابل قبولی رسیده و از یک بازار نوپا رفته رفته به یک بازار بالغ رسیده ایم. در همین خصوص سلمان یزدانی، کارشناس بازار مشتقه به اکوایران گفته: به نظر می رسد که در بازار مشتقه از دوره طفولیت گذر کرده ایم.وی افزود: بازار مشتقه برای کنترل ریسک به وجود آمده است. اما معرفی نادرست آن سبب شده تا پر ریسک شناخته شود. یزدانی ادامه داد: اگر شخصی دارایی پایه را داشته باشد با خرید مشتقه آن می تواند ریسک خود را کنترل کند.

بانک‌های بورسی روی نشیب برنامه هفتم توسعه

Submitted by karkhane on

 

 

به گزارش اکوایران؛ بورس تهران در فصل ابتدایی سال جاری شاهد یک رشد تراز قابل توجه و اصلاح آن بود که در نهایت بازار سرمایه را به سوی یک تراز با ثبات سوق داد. در انتهای این فصل به دلیل تأثیرات مثبت و منفی مجامع شرکت ها بر روند بازار سرمایه اندکی فشار رکودی به معاملات سهامی تحمیل می کند و همواره فعالان این بازار نگران تشدید رکود معاملاتی به واسطه تصمیمات اقتصادی دولت هستند.

مهمترین ریسک های بازار سهام کدامند

Submitted by admin on
  • پیمان مولوی | کارشناس بازار سرمایه

به اعتقاد بنده در حال حاضر به دوران عقلانیت و دوران درک ریسک در بازار سرمایه کشور نزدیک شده‌ایم. هر چند ممکن است این مهم برای برخی از فعالان بازار سهام خوشحال‌کننده نباشد اما اکنون یک سیر تحول در فضای معاملاتی بورس و فرابورس وجود دارد.

برچسب‌ها

آیا میتوانیم روند بازار سهام را پیش بینی کنیم؟

Submitted by admin on

در این ستون ما پرسش‌ها و مشکلات شما را در حوزه بازار سهام و... با مسوولان، وکلا یا کارشناسان حوزه بازار و سرمایه در میان می‌گذاریم و پاسخ‌های آنها را به سوالات، مشکلات و دغدغه‌های مطرح‌شده از سمت شما منتشر می‌کنیم.

برچسب‌ها

کدام صنعت بورسی بیشترین سود را داد + نمودار

Submitted by admin on

دنیای بورس | وقتی از ریسک صحبت به میان می­آید باید بین آنچه در ادبیات مالی و اقتصاد مورد توجه است با آنچه در اذهان عموم نقش بسته تمایز قائل شد. در بین عموم اغلب از ریسک به عنوان احتمال از دست دادن سرمایه یا وقوع یک اتفاق ناخوشایند یاد می­شود.

برچسب‌ها

Subscribe to ریسک