پیش بینی قیمت زغال سنگ با تحلیل تکنیکال

Submitted by admin on
  • سمانه عاملی | تحلیلگر بازار

روند کلی قیمت هر تن زغال‌سنگ در بازار لندن، صعودی برآورد می‌شود. اما به‌نظر می‌رسد در چهار هفته گذشته در فاز اصلاح قیمتی قرار داشت و تقریبا بدون‌تغییر در محدوده ۳۴ دلار باقی ماند. البته طی این مدت تا محدوده‌های ۳۰ دلار نیز کاهش داشت.

هنوز روند بلند‌مدت صعودی است و به همین دلیل انتظار افزایش قیمت بیش از انتظار کاهش قیمت‌ها است، هر‌چند در صورت شکسته‌شدن خط روند صعودی کوتاه‌مدت انتظار صعودی کمی به تعویق خواهد افتاد.

سه نماد زغال سنگ | گزینه‌های جذاب بورسی

Submitted by admin on
  • اشکان حسینی | تحلیلگر بازار

بیش از ۸۰ درصد مصرف زغال سنگ‌ برای تولید فولاد، برق، حمل و نقل یا سوخت به‌کار می‌رود. استفاده زغال سنگ در صنایع مختلف موجب رشد قابل ملاحظه تقاضای این محصول در سال‌های اخیر شده است و این تقاضا باعث شده زغال سنگ با قیمت‌های متفاوتی در دسترس قرار گیرد.

زغال سنگ از پسماند بوته‌ها، گیاهان زنده و درختان طی سالیان دراز تشکیل می‌شود که ماده اصلی آن کربن است. زغال سنگ در صنعت برای تولیدات گاز، کک، روغن، قطران و موارد دیگر استفاده می‌شود.

تکنیکال قیمت زغال‌سنگ با تحلیل تکنیکال + نمودار

Submitted by admin on
  • سمانه عاملی | تحلیلگر بازار

روند کلی قیمت هر تن زغال‌سنگ در بازار لندن، صعودی برآورد می‌شود. این کالا در چهار هفته گذشته از محدوده ۲۸ دلار و ۴۳ سنت به محدود ۳۲ دلار و ۲۰ سنت رسید و افزایش حدود ۱۳درصدی را تجربه کرد.

مهم‌ترین اتفاق در چند روز گذشته، عبور از محدوده ۳۰ دلار بود که نشانه ادامه حرکت صعودی زغال‌سنگ است. در هفته‌های آینده به احتمال زیاد این کالا به دنبال هدف ۳۸ دلار و۵۰ سنت خواهد بود. در این مسیر سطوح ۳۲ دلار و ۵۰ سنت، ۳۴ دلار و ۵۰ سنت و ۳۶ دلار به‌عنوان مناطق مقاومتی می‌توانند مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شوند.

پیش بینی افزایش قیمت زغال سنگ در 2021

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس» به نقل از ایسنا، آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای زغال سنگ پس از کاهشی که در سال ۲۰۲۰ داشت، تحت تاثیر احیای اقتصادی و افزایش مصرف برق و تولید صنعتی، سال میلادی آینده ۲.۶ درصد رشد می کند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش زغال سنگ ۲۰۲۰ اعلام کرد تقاضا برای زغال سنگ حرارتی و متالورژیک در مقایسه با ۷.۲۴۳ میلیون تن در سال ۲۰۲۰، به ۷.۴۳۲ میلیون تن در سال ۲۰۲۱ رشد خواهد کرد.

تقاضای جهانی برای زغال سنگ امسال به دلیل همه گیری ویروس کرونا که میزان مصرف را محدود کرد، پنج درصد کاهش یافت.

Subscribe to پیش بینی قیمت زغال سنگ