منابع بین الملل: فروش نفت ایران افزایش یافت

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، تسنیم نوشت: محاسبات نشان می‌دهد که پس از افزایش صادرات نفت ایران در سه‌ماه چهارم سال گذشته با وجود تحریم‌های آمریکا، در ماه ژانویه ۲۰۲۱ نیز روند صعودی خود را حفظ کرده است. این امر حکایت از آن دارد که پایان دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در ایالات‌متحده ممکن است باعث تغییر رفتار خریداران نفت ایران شده باشد.

ایران به سرعت صادرات نفت را از سر میگیرد؟ | سناریوهای موجود

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: هر چه به روز روی کار آمدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، جو بایدن نزدیک می‌شویم امکان، چگونگی و سرعت بازگشت نفت ایران به دوره پیش از تحریم‌ها اهمیت بیشتری می‌یابد و برآوردهای بیشتری در مورد آن مطرح می‌شود.

اگر این موضوع را به دو بخش تولید و صادرات تقسیم کنیم، با توجه به اظهارات مقامات و کارشناسان می‌توان گفت امکان بازگشت سریع تولید ایران بسیار محتمل‌تر از همین امر برای صادرات است؛ اگرچه بسیاری از تحلیلگران انتظار افزایش تدریجی صادرات ایران را نیز دارند.

برچسب‌ها

وضعیت ایران در بازار نفت + جزییات

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، ایسنا نوشت: مرتضی بهروزی فر، با بیان اینکه در این مدت که ایران تحریم بود، ژاپن و کشورهایی که از ایران خرید نمی‌کردند، دچار مشکل نشدند و به همین دلیل نمی‌توان گفت برای این کشورها اجبار خرید نفت از ایران وجود دارد، اظهار کرد: کشورهای مصرف‌کننده همچون اتحادیه اروپا، ژاپن، هند و چین و بقیه کشورها تمایل دارند که مبادی تامین وارداتشان را متنوع کنند.

نفت ایران | سناریوهای فروش در سال آینده

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای اقتصاد نوشت: کمیسیون تلفیق مجلس در ابتدای هفته جاری تصمیم گرفت میزان سقف صادرات نفت ایران در لایحه بودجه ۱۴۰۰ را به میزان ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

برچسب‌ها

تحلیل پلتس | وضعیت نفت ایران در سال 2021

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، دنیای‌اقتصاد نوشت: تولید و توزیع واکسن کرونا امیدها را به بازار نفت بازگرداند و آژانس‌های تحلیلی با احتیاط نسبت به بازگشت بخش اعظم تقاضای از دست رفته در سال آینده میلادی خوشبین هستند.

بخش تجزیه و تحلیل اس‌اندپی گلوبال پلتس پیش‌بینی‌اش از تقاضای سال آینده را نیم میلیون بشکه افزایش داده و گفته احتمالا ۳/ ۶ میلیون بشکه در روز به تقاضای جهانی اضافه شود تا در مجموع تقاضا به ۵۳/ ۹۹ میلیون بشکه برسد. در این بین، آسیا نقش مهمی در این روند رو به رشد خواهد داشت.

هند: با آمدن بایدن، نفت ایران را می‌خریم

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، وزیر نفت هند اعلام کرد کشورش خواهان متنوع کردن واردات نفت خود از جمله از سرگیری واردات از ایران و ونزوئلا پس از روی کار آمدن جو بایدن، رییس جمهور آمریکاست؛ هند سومین واردکننده بزرگ نفت جهان است.

ایران روزانه چند بشکه نفت فروخت؟

Submitted by admin on

به گزارش «دنیای بورس»، وال استریت ژورنال نوشت: ایران در ۶ ماه گذشته روزانه بطور متوسط ۸۲۷ هزار بشکه نفت صادر کرده است که 28 درصد نسبت به شش ماهه قبل از آن رشد داشته است.

صادرات نفت پس از تحریم‌ها علیه ایران

Submitted by admin on

دنیای اقتصاد: دور نهایی تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شرایطی از ۴ نوامبر آغاز شد که این‌بار مهم‌ترین بخش لیست اعلام شده را حوزه نفت ایران شکل می‌داد. حوزه‌ای که به‌عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور شناخته می‌شود و مقامات کشور بارها اعلام کرده‌اند در صورت عدم تامین منافع ایران در فروش و انتقال نفت و محصول‌های جانبی، دیگر لزومی برای پایبندی به برجام وجود نخواهد داشت.

برچسب‌ها

تاثیر خروج آمریکا از برجام بر نفت ایران

Submitted by admin on

مجله «پترولیوم اکونومیست» آمریکا با تحلیل اثر خروج آمریکا بر کاهش صادرات نفت ایران نوشت، این اقدام ممکن است تاثیر چندانی در این زمینه نداشته باشد، زیرا تا زمانی که تهران به برجام وفادار بماند، اتحادیه اروپا تحریم‌های خود علیه ایران را برنخواهد گرداند.

افزایش نفت ایران به اروپا

Submitted by admin on

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتس، صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه اوت اندکی افزایش داشته است. این در حالی است که کاهش صادرات رقبای ایران نظیر عربستان و عراق باعث شد تقاضا برای نفت از جانب برخی مشتریان اصلی ایران بیشتر شود.

بر اساس آمارهای به دست آمده از نرم افزار جریان تجارت سی فلوی موسسه پلاتس، کل نفت صادر شده توسط ایران از طریق دریا در ماه اوت با 2.5 درصد افزایش نسبت به ماه جولای از 2.37 به 2.42 میلیون بشکه در روز رسید.

Subscribe to نفت ایران