بورس تعدیل شد / خبر 10 همتی دیر رسید

15:39 - 1403/05/30
اکوایران: امروز شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند. این در حالیست که پس از اتمام معاملات خبر تزریق 10 هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه منتشر شد.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه 30 مرداد ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 5 هزار و 486 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 32 هزار و 556 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 896 واحدی در رقم 638 هزار و 690 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 12 واحد افت کرد به رقم 20 هزار و 793 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 155 واحد به سطح 110 هزار و 96 واحد رسید. 

اما امروز پس از اتمام معاملات خبر تزریق 10 هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه منتشر شد. به گزارش اکوایران، با اعلام منابع آگاه، دستور تزریق 10 هزار میلیارد تومان به صندوق سرمایه‌گذاری توسعه بازار سرمایه، از سوی بانک مرکزی صادر شده است و بانک‌های عامل، از امروز تزریق این منابع را آغاز کردند.

خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی منفی شد و 139 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد فولاد بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 11 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، نمادهای خودرو، فملی، شپدیس و غالبر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حفارس، وبانک، فباهنر، ودی و شپنا تعلق داشت.

بورس تعدیل شد / خبر 10 همتی دیر رسید4

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد، وبملت و شپنا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شتران، وبانک و شپدیس نمادهای سبزپوشی بودند که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای شاوان، خاور و ودی بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل داشتند و نمادهای کگهر، فرابورس و حسینا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ذوب بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خودرو در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز خنور، فزر و خاور بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 14 هزار و 385 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 334 میلیارد تومان بود که 23 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 37 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 102 میلیارد تومان رسید. 

بورس تعدیل شد / خبر 10 همتی دیر رسید17

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد حفارس بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 76 میلیارد تومان بود. 

پس از حفارس، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و فزر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فولاد و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام ذوب با تعداد 496 میلیون و 335 هزار و 556 سهم در صدر قرار گرفته است. حفارس در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد شستا و شتران نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 79 نماد صف خرید داشتند و 300 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 57 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 202 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 43 درصدی به رقم 580 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس تعدیل شد / خبر 10 همتی دیر رسید7