پایان سرخ تیرماه برای بورسی‌ها

15:35 - 1403/04/31
اکوایران: در آخرین روز معاملاتی تیرماه شاخص‌های بورس تهران ریزش کردند.

به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403، شاخص کل بورس تهران 20 هزار و 222 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 172 هزار و 190 واحد رسید. 

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 7 هزار و 806 واحدی در رقم 693 هزار و 986 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس 273 واحد افت کرد به رقم 22 هزار و 296 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش 2 هزار و 32 واحد به سطح 121 هزار و 342 واحد رسید. 

افزایش خروج پول حقیقی از بورس تهران

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی برای نهمین روز متوالی منفی شد و 228 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز شنبه 10 درصد افزایش یافته است.

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 22 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای تاپیکو، شپدیس، شستا و تاصیکو بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای شفام، شدوص، نوری، خنصیر و خپویش تعلق داشت.

پایان سرخ تیرماه برای بورسی‌ها0

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای شپنا، تاپیکو و شستا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای نوری، شپدیس و حفاری از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، فغدیر و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای تجلی، دماوند و رنیک نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و شبندر و وبمیت در رتبه‌های بعدی بیشترین تراکنش قرار گرفتند. در فرابورس نیز معین، شفام و زملارد بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 226 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 598 میلیارد تومان بود که 35 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 2 هزار و 943 میلیارد تومان رسید. 

پایان سرخ تیرماه برای بورسی‌ها4

پرمعامله‌ترین سهم‌ها

در معاملات امروز نماد شستا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 57 میلیارد تومان بود. 

پس از شستا، تاصیکو بیشترین ارزش معاملات را داشت و شفام رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و تاپیکو در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 502 میلیون و 711 هزار و 111 سهم در صدر قرار گرفته است. زملارد در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد شگستر و خزامیا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات یکشنبه، 24 نماد صف خرید داشتند و 115 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 88 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 216 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 68 درصدی به رقم هزار و 76 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

پایان سرخ تیرماه برای بورسی‌ها17