مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب خبرداد:

مذاکره با 23 شرکت برای توسعه 4 میدان نفتی

15:53 - 1400/01/25
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: مقرر شده است تا این شرکت با شرکت‌‎های داخلی و خارجی برای توسعه ٤ میدان کرنج، پارسی، رگ سفید و شادگان مذاکره کرده و تفاهم ‎نامه و مناقصه توسعه آن را برگزار کند که تاکنون با ٢٣ شرکت داخلی و خارجی از جمله کشورهای اروپایی، روسیه، چین و بی‌پی انگلیس نیز مذاکراتی صورت گرفته است.

ایسنا: بیژن عالیپور در حاشیه برپایی هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شرکت ٨٣ درصد نفت و ١٦ درصد گاز کشور و همچنین کلیه خوراک پتروشیمی‌های خوزستان را تامین می‌کند.

وی درباره تزریق گاز به مخازن برای تثبیت فشار مخازن افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده امسال بین ١١٠ تا ٢٠٠ میلیون مترمکعب در روز گاز به مخازن تزریق می‌شود.

عالیپور با اشاره به برنامه‌های این شرکت در زمینه ساخت داخل تصریح کرد: از مجموع کالاهای صنعت نفت با تلاش این شرکت 8 هزار قلم کالا در داخل ساخته شده و ٦ هزار قلم کالا نیز در حال ساخت است.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون ٤١ درصد تجهیزات موردنیاز صنعت نفت در خوزستان تولید می‌شود، تاکید کرد: شرکت‌‎های سازنده فراوانی در کشور فعال شده‌اند و به جز تعداد معدودی از کالاها، سایر کالاهای مورد نیاز صنعت نفت در داخل تولید می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی تجهیزاتی مانند پمپ BB ٣، روتور توربین نیروی GEC و روتور کمپرسور الیوت در این نمایشگاه ادامه داد: این کالاها با حمایت این شرکت و برای نخستین بار در کشور ساخته می‌شوند.

عالیپور در ادامه به کاهش آلودگی‌های زیست محیطی اشاره و خاطرنشان کرد: ٤١ پروژه به ارزش ٧٥٠ میلیارد تومان برای جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه در دست اقدام است.

وی درباره برنامه‌‎های این شرکت برای افزایش ازدیاد برداشت از مخازن اظهار کرد: هم اکنون ٦ قرارداد همکاری با دانشگاه‌های صنعتی شریف، شیراز، آزاد اسلامی، صنعت نفت، پژوهشکده ازدیاد برداشت نفت برای انتقال فناوری و ازدیاد برداشت میدان‌های اهواز، بی‌بی حکیمه، رگ سفید، ​کرنج، منصوری و آب تیموری امضا شد.