دماسنج بازار

در انتظار رشد پالایشی‌ها

13:47 - 1400/01/25
معاملات در این گروه با افزایش توجهات خریدران و به خصوص حقوقی‌ها در برخی نمادها، مسیر صعودی را دنبال می‌کند؛ هر چند حجم معاملات کماکان پایین بوده و قدرت نقدینگی را نمی‌توان بالا ارزیابی کرد.
در انتظار رشد پالایشی‌ها

مسیر صعودی در معاملات امروز این گروه در حالی قابل رصد است که حضور نسبی حقوقی‌ها نیز در این مسیر دیده می‌شود. به این ترتیب پس از وقفه چند روزه که افت قیمت‌ها را در این گروه رویت کردیم، افزایش توجهات به رشد قیمت‌ها منجر شده است. این مهم هر چند تا اینجای معاملات با حجم کم ادامه یافته و از شدت تقاضای اولیه در این گروه کاسته شده است، اما حمایت نسبی حقوقی‌ها سهام‌داران حقیقی را در موضع نظاره برای ورود احتمالی قرار داده است. به نظر می‌رسد با افزایش حجم معاملات در ادامه بتوان رشد قیمت‌ها را برای شروع نوسان دیگر در این گروه دید.

به این ترتیب در حالی که کمتر از یک ساعت از آغاز معاملات می‌گذرد، افزایش قیمت «شبندر» را با خرید یک میلیون سهمی حقوقی‌ها (95 درصد حجم خرید)، رشد «شپنا» را با خرید بیش از یک و نیم میلیونی این سهام‌داران (91 درصد حجم خرید) و رنگ سبز در معاملات «شتران» را با خرید بیش از یک میلیونی مشاهده می‌کنیم.