حال تا آینده «شبریز»

 مدیرعامل پالایشگاه نفت تبریز مهمترین برنامه‌های طرح و توسعه جاری وآینده این شرکت را اعلام کرد.

علیرضا آقابگلو؛ معاون عملیات پالایش تبریز درباره پروژه‌های فعلی این پالایشگاه بورسی گفت: تا اسفندماه سال جاری واحد گوگردزدایی از گازوییل با ظرفیت 30 هزار بشکه در روز و با هزینه 70 میلیون یورو به بهره برداری می‌رسد. تمام فرآورده گازوییل تولیدی که 40 درصد کل فرآورده‌های تولیدی را تشکیل می‌دهد، با استاندارد یورو 4 و 5 به بازار عرضه خواهد شد.

وی به تعهد این شرکت برای تولید و تامین بنزین یورو 4 کلانشهر تبریز اشاره کرد و گفت: براساس شرایط پالایشگاه، تعهدات صورت گرفته و با هماهنگی شرکت پالایش و پخش، تولید بنزین یورو 4 را که 20 درصد کل بنزین تولیدی این شرکت است، امسال به 2 برابر افزایش خواهیم داد.

به گفته آقابگلو براساس راهبرد تنوع بخشی محصول‌های تولیدی و تکمیل زنجیره تولید، از اواخر نیمه اول سال جاری، واحد اختلاط روغن با ظرفیت 30 تا 40 هزار تن در سال را وارد مدار تولید خواهیم کرد. با راه اندازی این واحد، روغن‌های موتور دیزلی و بنزینی تک گریدی و چند گریدی و روغن های صنعتی با برند پالایش تبریز به بازار عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول هزینه اجرای طرح واحد اختلاط روغن را 15 میلیون دلار اعلام کرد و درباره پروژه بازیافت گازهای ارسالی به مشعل هم اظهار کرد: پروژه بازیافت گازهای ارسالی به مشعل با هزینه 4.2 میلیون یورو به منظور بازیافت این گازها به میزان 2 هزار و 45 کیلوگرم در ساعت، کاهش میزان ضایعات، کاهش آلاینده های زیست محیطی و فراهم سازی شرایط استفاده از CDM در سال 95 به بهره برداری رسید.

Submitted by admin on