دماسنج بازار

فشار فروش در پالایشی‌ها

13:44 - 1400/01/25
پس از رشد قیمت‌های اخیر در این گروه، افت قیمت این گروه را که از روز گذشته آغاز شد، رویت می‌کنیم. فشار فروش بالای سهام‌داران مسیر نزولی را در این گروه به گونه‌ای رقم زده است که افت بیش از یک درصدی شاخص این گروه، یکی از نزولی‌ترین گروه‌های معاملات امروز را به نام فرآورده‌های نفتی کرده است.
فشار فروش در پالایشی‌ها

معاملات در نمادهای این گروه با افت‌ قیمت‌ها به انتهای بازار می‌رسد. در حالی که آغاز این مسیر نزولی در معاملات روز گذشته قابل رصد است، این مهم در روز جاری تشدید شده به نظر می‌رسد؛ به طوری که در برخی نمادها این کاهش قیمت‌ها سنگین به نظر می‌رسد. مسیر نزولی در این گروه در حالی دیده می‌شود که در هفته گذشته و به دنبال بهبود نسبی معاملات جهانی نفت، رشد قیمت‌ها را مشاهده کردیم. هر چند حجم معاملات در این گروه پایین است.

به این ترتیب در معاملات امروز کاهش بیش از 3 درصدی قیمت‌ها را در «شبندر»، «شاوان» و «شتران» مشاهده می‌کنیم. فشار فروش بالا در «شتران» در حالی دیده می‌شود که حمایت حقوقی‌ها با خرید بیش از 4 میلیونی (67 درصد حجم معاملات) نیز مانع از افت قیمت نشد. رنگ قرمز در این گروه در نمادهای دیگری چون «ونفت»، «شپنا» و «شبریز» نیز دیده می‌شود.