دماسنج بازار

نزول قیمت فلزی-معدنی

13:36 - 1400/01/25
معاملات امروز در نمادهای این گروه با فشار فروش بالایی آغاز شد. این مهم به دنبال افت قیمت‌های جهانی در معاملات فلزات پایه رقم خورده است که به خصوص کاهش قیمت مس، سرب، روی و سنگ آهن را مشاهده کردیم.
نزول قیمت فلزی-معدنی

این گروه که متاثر از قیمت‌های جهانی است، به دنبال کاهش قیمت‌های جهانی، مسیر نزولی را در معاملات امروز طی می‌کند. افت قیمت در معاملات جهانی کالاهای پایه به خصوص مس، سرب، روی و سنگ آهن، فشار فروش در نمادهای مرتبط در بازار سهام را رقم زده است. به دنبال افزایش ذخایر مس و سرب در طول هفته گذشته، موجبات افت قیمت‌های جهانی را فراهم کرد.

به این ترتیب افت قیمت‌های جهانی مس، سرب و روی نمادهای این گروه را با کاهش قیمت در شروع معاملات رو به رو کرده است. فشار فروش در گروه فلزات اساسی افت قیمتی در مرز 4 درصدی در «فاسمین» و «فزرین» را ایجاد کرده است. همچنین در این گروه «کیمیا»، «فرآور» و «فسرب» با افتی بیش از 4 درصدی در آستانه صف فروش قرار دارند. موج کاهش قیمت‌ها در این گروه «فملی» و «فولاد» را نیز به محدوده منفی کشانده و کاهش بیش از یک درصدی در این نمادها را رصد می‌کنیم.

در گروه استخراج کانه‌های فلزی، این موضوع با شدت بیشتری قابل مشاهده است. کاهش قیمت تمامی نمادهای این گروه در معاملات امروز رویت می‌شود، به طوری که «کاما»، «کروی» و «کبافق» با افت قیمتی در مرز 5 درصدی به صف فروش نزدیک می‌شوند. همچنین غول‌های سنگ‌آهنی («کگل» و «کچاد») نیز با افتی در مرز 2 درصدی قیمت‌ها رو به رو هستند. باید توجه داشت که تاثیر این نمادها از معاملات جهانی در مقایسه با گروه سرب و روی کمتر است.