مذاکره برای کنترل نرخ سود خودروسازان

بانک مرکزی با هماهنگی مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت کارگروهی برای کنترل نرخ سود شرکت‌های خودروساز را ساماندهی کردند.

 آیین نامه پیش‌فروش

این مسئول ارشد بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود فروش اوراق اسناد خزانه و سپرده‌گیری شرکت‌های بزرگ مانند ایران خودرو باعث افزایش نرخ سود در شش ماهه دوم سال گذشته شد، آیا چنین چیزی را قبول دارید؟ اظهار کرد: سهم اوراق و یا منابعی که شرکتی مانند ایران خودرو دریافت کرده زیاد نیست. به گفته وی با این اوصاف دو روز پیش در جلسه با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد یک کارگروهی این موضوع را ساماندهی کند. کمیجانی با اشاره به آیین‌نامه پیش‌فروش خودرو تصریح کرد: در یکی از مواد این آیین‌نامه برای پیش‌فروش نرخ حداقل تعیین کرده اما حداکثر تعیین نکرده است و مقرر شد این آیین‌نامه اصلاح شود.

نگران بروز بحران بانکی نیستیم

قائم مقام بانک مرکزی در واکنش به این سوال که در شرایطی که چندین بانک با زیان‌های شدید مواجه شده‌اند و با مشکلات متعدد مالی و نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کنند، آیا نگران بحران سیستم بانکی نیستید، گفت: خیر، ما شرایط بانک‌ها را از دور و نزدیک رصد می‌کنیم و امیدواریم با ورود و آگاهی و تسلّطی که بانک مرکزی دارد، مشکل خاصی ایجاد نشود.

بانک‌ها چندان نگران‌کننده نیست

کمیجانی با بیان اینکه بانک مرکزی تسلط کامل بر وضعیت بانک‌ها دارد، ادامه داد: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس این مسائل و مشکلات حل شود؛ من توصیه می‌کنم روی موارد دیگر و موضوعات دیگر سرمایه‌گذاری کنید چون این موضوع چندان نگران‌کننده نیست. 

صحبت‌های کمیجانی را اینجا بخوانید.

Submitted by admin on