از سرگیری عرضه‌های اولیه

13:26 - 1400/01/25
مدیر نظارت بر بازارها و بورس ها با بیان زمان تقریبی از سرگیری عرضه های اولیه در سال جدید، چند برنامه اصلی سال جاری این حوزه نهاد ناظر را اعلام کرد.

بورس پرس: محسن خدابخش در پاسخ به این سوال که با توجه به بهبود وضعیت بازار در ماه اول سال جاری و اعلام برخی کارگزاران مبنی بر ورود نقدینگی جدید، چه زمانی عرضه اولیه سهام شرکت های جدید (که از 26 بهمن سال با لغو عرضه اولیه ۵ درصد سهام شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا شروع شده) از سر گرفته می شود؟ اظهار کرد: این موضوع بستگی به وضعیت بازار دارد. به گفته وی تثبیت ورود سرمایه های جدید به بازار سرمایه یا احتمال کاهش نرخ سود بانکی و اوراق سر رسید، می تواند زمینه ساز مناسبی بر تقویت بازار و بهبود شرایط باشد. با این اوصاف در صورت کشش بازار و با هماهنگی های لازم ، از ماه آینده عرضه های اولیه سهام شرکت ها آغاز خواهد شد.

خدابخش برنامه اصلی سال جاری این حوزه نهاد ناظر را نظارت همه جانبه بر بازارها و بورس ها، توسعه و بررسی نیازمندی‌های بازار و راه اندازی صندوق‌های کالایی و یا صندوق بخشی، فعالیت حرفه ایی صندوق تثبیت بازار مخصوصا در شرایط سخت، نظامند کردن باز و بستن نمادها اعلام کرد.