افزایش سرمایه ۱۵۴ شرکت در سال ۹۵

 بر اساس اعلام سازمان بورس، مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه در سال ۹۵، معادل ۲۲۶ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال بوده است.

مجوزهای صادره

سازمان بورس و اوراق بهادار: مدیریت نظارت بر بازار اولیه پس از بررسی درخواست‌های افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی عام در سال ۹۵، نسبت به صدور مجوز افزایش سرمایه ۱۵۴ شرکت، ۲ مورد تاسیس، ۶ مورد انتشار اوراق اجاره و ۸ مورد انتشار اوراق رهنی، مرابحه و مشارکت صادر کرده است. مبلغ کل مجوزهای ارائه شده به شرکت‌های سهامی عام جهت انجام افزایش سرمایه در دوازده ماه سال ۹۵ معادل ۲۲۶ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال بوده است. براساس مجوزهای صادره، ۵۰ درصد افزایش سرمایه‌ها از محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین شده‌اند.

جزئیات افزایش سرمایه‌ها

درسال ۹۵، از مجموع مبلغ یادشده بابت افزایش سرمایه‌ها، ۱۱۴ هزار و ۶۶۳ میلیارد و ۳۷۴ میلیون ریال از محل «مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی»، ۳۰ هزار و ۸۹۳ میلیارد و ۶۰۱ میلیون ریال از محل «سود انباشته»، ۲۹ هزار و ۹۶۶ میلیارد و ۶۳ میلیون ریال از محل «اندوخته‌ها» و ۵۰ هزار و ۶۵۰ میلیارد و ۱۳۷ میلیون ریال از محل «مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها» صورت گرفته است. به علاوه، در این مدت، ۲ مورد «اوراق مشارکت» به ارزش ۲ هزار میلیارد ریال، ۶ مورد «اوراق اجاره» به ارزش ۴۹ هزار و ۹۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۵ مورد «اوراق مرابحه» به ارزش ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و یک مورد انتشار «اوراق رهنی» به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال منتشر شده است.

Submitted by admin on