دماسنج بازار

فشار سنگین عرضه‌ها و ریزش خودرویی‌ها

12:06 - 1400/01/25
در معاملات روز جاری افت قیمت اکثر نمادهای این گروه را در حالی مشاهده می‌کنیم که فشار فروش بالایی در این نمادها دیده می‌شود؛ امری که پیش‌تر بدان اشاره شده بود.
فشار سنگین عرضه‌ها و ریزش خودرویی‌ها

فروش بالای سهام‌داران حقیقی در معاملات امروز این نمادها قابل رصد است. این اتفاق به کاهش بیش از 1.5 درصدی شاخص این گروه (تا میانه‌های بازار) منجر شده است. در این گروه «خساپا» که روز گذشته تقاضای بالای خریداران را به خود دیده و صف خرید را تجربه کرد، نشانه‌های نزول قیمت را در ساعت پایانی معاملات روز قبل بروز داد. این اتفاق به دنبال فشار فروش سنگین حقوقی‌ها روی داده بود. اما در معاملات امروز این نماد، سهام‌داران حقیقی فشار فروش بالایی را در آن ایجاد کرده‌اند (97 درصد فروش از این ناحیه رخ داده است) که به رقم حمایت نسبی حقوقی‌ها (خرید خالص بیش از 15 میلیونی) افت نزدیک به 2 درصدی قیمت سهم قابل مشاهده است. این اتفاق در «خودرو» نیز با فروش بالای بیش از 90 درصدی حقیقی‌ها دنبال می‌شود که کاهش بیش از 4 درصدی قیمت سهم را در پی داشته است.

همچنین در «خزامیا»، «خکاوه»، «خاذین» و «خگستر» نیز سایه سنگین عرضه این سهام‌داران دیده می‌شود که نتیجه آن کاهش بیش از 4 درصدی قیمت این نمادها بوده است. موضوعی که می‌تواند احتمال صف فروش را در این نمادها تقویت کند.