«خودرو» مسیر صعود را طی می‌کند؟

11:52 - 1400/01/25
در حالی که نمادهای این گروه در شروع معاملات روز جاری با افت نسبتدا شدید قیمت خود رو به رو بودند، با رسیدن به میانه‌های بازار، شاهد افزایش تقاضای نسبی در این گروه هستیم؛ که حمایت حقوقی‌ها در «خودرو» مهمترین دلیل این رویداد قلمداد می‌شود.

در شروع معاملات این گروه در آخرین روز کاری دی‌ماه، نزول قیمت در نمادهای این گروه از جمله «خساپا»، «خکاوه» و «خپارس» قابل رصد بود. اما به عبور از ساعت 10 و رسیدن به میانه‌های بازار، سهام شرکت ایران خودرو که معاملات متعادلی را به همراه داشت، با حمایت قابل ملاحظه حقوقی‌های خود مسیر صعودی را تجربه کرد. در این نماد جابجایی بیش از 6 میلیون سهم در معاملات بین این سهام‌داران و خرید خالص یک میلیارد تومانی، موجبات صعود قیمت سهم را رفراهم آورد تا رشد نزدیک به 3 درصدی را در این سهم مشاهده کنیم. این موضوع قیمت سهم را به سطح 300 تومانی رساند که می‌توان در ادامه به رشد بیش‌تر این نماد امیدوار بود، چر که به نظر می‌رسد سطح مقاومت تکنیکی 290 تومانی در این نماد شکسته شده است (متذکر می‌شود در صورت ادامه این حمایت‌ها رنگ صحت این گزاره وجود دارد).

پس از این رویداد سایر نمادهای این گروه نیز با اقبال سهام‌داران رو به رو شدند؛ به طوری که «خگستر» که در محدوده‌های منفی بیش از 3 درصدی در حال ادامه معاملات خود بود، به سطح مثبت رسید. همچنین «خپارس» و «خکاوه» نیز با رشد قیمت به بهبود اوضاع معاملاتی خود اقدام کردند. مجددا باید اشاره کرد با توجه به فضای نوسانی در این گروه و عدم وجود دلایل بنیادی قابل ملاحظه، احتمال ریزش این قیمت‌ها نیز می‌رود که هیجانات سهام‌داران این گروه نیز بر این فرضیه صحه می‌گذارد. بنابراین با ادامه این شرایط، رشد قیمت‌ها را باید در گرو حمایت حقوقی‌ها به حساب آورد.