روند قیمت‌ها کاهشی شد

سنگ آهن ایران در ایستگاه 2016

11:25 - 1400/01/25
قیمت سنگ آهن ایران در آخرین هفته کاری سال میلادی کاهش 2.07 درصدی را تجربه کرد تا در آخرین هفته سال 2016 میلادی به پایین ترین سطح خود در یک ماه اخیر برسد. سنگ آهن در حالی به 71 دلار و 40 سنت به ازای هر تن رسید که همزمان با تعطیلات ژانویه، دلیل اصلی روند کاهشی قیمت‌ها را باید در کاهش تقاضای چین جستجو کرد.
سنگ آهن ایران در ایستگاه 2016

قیمت سنگ آهن ایران (عیار 60 درصد) در پایان هفته جاری با کاهش یک دلار و 51 سنت نسبت به هفته گذشته به 71 دلار و 40 سنت به ازای هر تن رسید. به گزارش «متال بولتن» (Metal Bulletin) روند کاهشی قیمت سنگ آهن ایران در حالی ادامه دارد که پیش از این هم قیمت هر تن از این محصول از 74 دلار و 67 سنت در هفته منتهی به 14 دسامبر به 72 دلار و 91 سنت در هفته منتهی به 21 دسامبر رسیده بود.

روند قیمتی دسامبر نشان می‌دهد قیمت سنگ آهن تغییرات معنادار اما اندکی را به ثبت رسانده است. در حالی که در ابتدای ماه جاری میلادی، حرکت افزایشی سنگ آهن آغاز شده بود که در سومین هفته سراشیبی نزدیک 2 دلاری را تجربه کرد. در چهارمین هفته کاری نیز قیمت‌ها با همان آهنگ کاهشی به پایین تر از قیمت هفته ابتدایی رسید. بررسی روند قیمت‌ها نمایانگر این است که اوج قیمت سنگ آهن ایران (74 دلار و 67 سنت) در یک‌سال اخیر در14 دسامبر به ثبت رسید.

واکاوی روند حرکتی سنگ آهن در هفته پایانی سال میلادی حاکی از آن است که کاهش قیمت‌ها را در هفته جاری باید در کاهش تقاضای چین جستجو کرد. البته همزمان با آغاز تعطیلات ژانویه، سنگ آهن حرکت آرام و ملایمی را تجربه کرد.

سایر تحلیل‌ها گویای این است، اگر چه صادرات سنگ آهن به چین در اواسط هفته گذشته راکد شده بود اما پس از اندکی رونق یافت.