تب نقدینگی سهام همچنان بالا است

12:44 - 1400/01/21
شاخص کل بورس تهران تا ساعت 12 افت بیش از 900 واحدی را مواجه شد. افت قیمتی نمادهای کالایی از دلایل فشار بر شاخص کل محسوب می‌شود. در نقطه مقابل اما همچنان تنور سایر نمادها داغ است.
تب نقدینگی سهام همچنان بالا است

دنیای بورس: همچنان ارزش معاملات خرد سهام بیش از 2700 میلیارد تومان است انتظار برای رشد به بیش از 3 هزار میلیارد تومان در نیم ساعت پایانی وجود دارد.

 در معاملات امروز بیشترین ارزش معاملات به سهام داده‌گستر عصر نوین (های وب) اختصاص دارد. حدود 5 درصد از سهام «های وب» در معاملات امروز میان معامله‌گران دست به دست شده است. از 194 میلیون سهم عرضه شده حدود 139 میلیون سهم از سمت حقوقی‌ها عرضه شده است. واگذاری بلوک توسط سهام‌دار اصلی شرکت به دیگر حقوقی‌ها شناخته‌شده بازار را می‌توان یکی از بهانه‌های داغ شدن «های وب» دانست.

 سهام بانک اقتصاد نوین نیز با ارزش معاملات بیش از 100 میلیارد تومانی همراه شده است. بیش از 2 درصد از سهام این شرکت نیز تا این لحظه از معاملات دست به دست شده است. ارزش معاملات سهام بانک ملت نیز به 115 میلیارد تومان رسیده است. در این سهم نیز عرضه‌های سنگین در سقف قیمتی را شاهد بودیم و همچنان جدال سنگین عرضه و تقاضا ادامه دارد اما «های وب» و «ونوین» با صف خرید همراه هستند. در گروه فلزات اساسی نیز حدود 4 درصد از سهام سرمایه‌گذاری توکا در معاملات امروز معامله شده است.

در گروه خودرویی نیز «خساپا» با وجود تشدید نوسان در معاملات امروز تا این لحظه در مرز 290 تومان معامله می‌شود. «خودرو» نیز در مرز صفر تابلو معامله می‌شود و انتظار برای ادامه نوسان وجود دارد. همچنان بیش از 400 میلیارد تومان صف خرید در بورس، 186 میلیارد تومان صف خرید در فرابورس و 276 میلیارد تومان صف خرید را در بازار پایه شاهد هستیم.