انتظار به سر آمد؟/ دستور ترخیص خودروهای وارداتی

در حالی که ترخیص خودروهای دپویی در گمرک با وجود دستور اکید رئیس جمهور، همچنان درگیرو دار تصمیم های اداری است که امروز یکی از مقام های گمرکی از دستور ترخیص برای یک هزار خودرو خبر داده است.

 به گزارش «دنیای بورس» به نقل از مهر، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران، ازدستور مرجع قضایی برای ترخیص بیش از هزار دستگاه خودروی سواری که درگمرک کشور متوقف هستند، خبر داد. به گفته احمد ذاکری تشریفات این کار درحال انجام است.

 پیش تر گزارش ها نشان می داد خودروهای مانده در گمرک همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند. آن‌طور که مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان به «دنیای اقتصاد» گفته بود با توجه به حواشی ایجاد شده بر سر ترخیص هزار و ۴۰۸ دستگاه خودروی دپو شده، حسن روحانی رئیس‌جمهور گزارشی از خودروهای وارداتی دپو شده در گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد خواسته است. بحث ترخیص خودروهای مانده در گمرک بعد از انتشار اخباری مبنی بر دستور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ترخیص هزار و ۴۸ دستگاه از خودروهای رسوب‌کرده در گمرک، بار دیگر داغ شد. این تعداد خودروی دپویی که رحمانی دستور ترخیص آنها را داد، پروانه الکترونیکی گمرک را اخذ کرده بودند؛ اما به دلیل اتمام زمان مصوبه دولت امکان ترخیص نیافتند.

Submitted by admin on