وضعیت تعهدات معوق دو خودروساز

خودروسازان در دور جدید برنامه خود تحویل خودروهای معوق را در دستور کار دارند. در این میان سایپا از تحویل 50 هزار دستگاه خودرو به مشتریان در مهرماه خبر داده و ایران خودرو هم با اعلام تحویل ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو از تعهدات معوق تا ۱۲ آبان ماه تاکید دارد: در حال حاضر این خودروساز هیچ‌گونه تعهد معوقی برای فروش فوری محصولات ندارد.

خبرگزاری‌ها: فرشاد مقیمی از روند کاهشی تعهدات معوق با موعد تحویل سال ۹۷ و عرضه خودرو‌های ثبت نامی خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا دوازدهم آبان ماه حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو از تعهدات معوق تحویل مشتریان شده است. وی افزود: البته برخی از تعهدات نیز از سال قبل وجود دارند که به دلیل شرایط خاص اقتصادی، خودرو آن‌ها قابل تولید و تحویل نیست که پیشنهاداتی به مشتریان ارائه شده تا در صورت تمایل و رضایت، خودرو مورد نظر تبدیل و با تعیین تکلیف نهایی، خودروی تبدیلی به سرعت در فهرست تحویل قرار گیرد. مقیمی گفت: تعهدات معوق در فروش فوری محصولات ایران‌خودرو در هفته اول مهرماه ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه بود که در حال حاضر این شرکت هیچ‌گونه تعهد معوقی برای فروش فوری محصولات ندارد.

همچنین معاون بازاریابی و فروش سایپا از تحویل ۵۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان در مهر ماه خبر داد و گفت: اجرای سیاست عرضه مستمر محصولات و تسریع در تحویل خودروهای معوق با جدیت دنبال می‌شود. حسین کاظمی می‌گوید: در حال حاضر تیم جدید مدیریتی سایپا تلاش می‌کند با تسریع در تحویل خودروهای قابل تولید، تعهدات بر جای‌مانده از گذشته که به دلیل بی‌تدبیری‌ های قبلی صورت گرفته را روزبه‌روز کاهش دهد.اجرای برنامه تولیدی عبور مستقیم و نهضت تکمیل‌ خودروهای ناقص زمینه بهبود شرایط این مجموعه در زمینه تحویل به مشتریان را فراهم کرده است. به گفته کاظمی رویه کنونی را با هدف کاهش فاصله میان قیمت کارخانه و بازار، از بین بردن التهابات قیمتی و خروج کنترل قیمت‌ها از دست واسطه‌ها ادامه خواهیم داد.

Submitted by admin on