وعده جدید برای تولید روزانه « خودرو »

11:44 - 1400/01/21
مدیرعامل جدید ایران خودرو با اعلام مهمترین برنامه ها و تاکید بر ساماندهی ارتباط مالی و کاری با قطعه سازان گفت: آمار تولید روزانه این شرکت درکمتر از دو ماه به حداقل دو هزار دستگاه خواهد رسید.

ایکوپرس: فرشاد مقیمی با اعلام برگزاری جلسه با تامین کنندگان محصولات خودرو گفت: با هماهنگی قطعه سازان و محوریت تشکل های تخصصی از یک‌سو و قطعه سازان با ایران خودرو به عنوان خودروساز شماره یک کشور از سوی دیگر به دنبال تحقق اهداف و برنامه های تولید خواهیم بود.

وی افزود: باید تخریب قطعه ساز علیه قطعه ساز، خودروساز و انجمن ها و برعکس ممنوع باشد و همه با وحدت کلمه برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گام برداشته و مشکلات درون خانواده را حل خواهیم کرد و احترام متقابل به حقوق یگدیگر به ویژه حقوق مصرف کننده را در اولویت قرار خواهیم داد.

این مقام مسئول با تاکید بر پرداخت نظام مند، سیستماتیک و شفاف به قطعه سازان و جلوگیری از رانت و تبعیض ، ادامه داد: برنامه تولید سال جاری ایران خودرو مشخص است و نیازمندی ها نیز تعیین شده و انتظار می رود با کمک تامین‌کنندگان در کمتر از دو ماه آینده ، تیراژ تولید روزانه به حداقل دو هزار دستگاه برسد.

مقیمی تصریح کرد: هدف این است که خودروها با عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان برسد و با همکاری قطعه سازان،‌ علاوه بر رضایت‌مندی مردم و مشتریان از انباشت سرمایه  قطعه ساز و خودروساز در پارکینگ ها جلوگیری شود و خودروهای کف پارکینگ براساس برنامه زمانبندی بزودی به صفر خواهد رسید.

وی تعامل نظام مند و شفاف با تامین کنندگان را از دیگر محورهای مهم دانست و ادامه داد: علاوه بر ایجاد تنوع در روش های تامین مالی ، باید به دنبال پرداخت نظام‌مند بود تا خودکفایی ایران خودرو محقق شود. همچنین توسعه محصولات جدید و توسعه صادرات از مقوله های مهم بوده و برنامه‌های متنوعی برای ارتقای کیفیت محصولات و کاهش نمرات منفی طرح ریزی شده است.

مقیمی افزود: تصویر ذهنی جامعه و مشتریان از ایران خودرو آسیب دیده اما با همت مجموعه باید به جایگاه قبلی بازگشت . دراین میان با همت و ظرفیت های موجود قطعه سازان ، بخش زیادی از مشکلات حل شده و با تدابیری که اتخاذ خواهد شد، مشکل گردش نقدینگی قطعه سازان قابل رفع است.

وی با اشاره به سهم 21 درصدی خودروسازان از ارزش افزوده بخش صنعت ، ادامه داد: توسعه خودکفایی از مهمترین برنامه های ایران خودرو بوده و باید طراحی محصولات جدید با جدیت و گستردگی بیشتری پیگیری شود.