مذاکره بر سر تمدید معافیت‌های نفتی ایران

11:06 - 1400/01/21
رویترز در گزارشی مدعی شد با افزایش ادامه‌دار قیمت های جهانی نفت ۸ کشور وارد کنند نفت ایران برای تمدید دوباره معافیت های واردات نفت از ایران با آمریکا وارد مذاکره شده‌اند.

دنیای بورس: به گزارش یونهاپ، دیوید پیمان؛ معاون وزیر خارجه آمریکا در امور تحریم‌‌ها که به سئول سفر کرده با هونگ جین وونک؛ مدیر کل امور آفریقا و خاورمیانه در وزارت خارجه کره‌جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار کره‌جنوبی خواستار همکاری امریکا برای حل و فصل مشکلات فنی مربوط به لطمه‌های وارده به شرکت‌های کره‌ای به دلیل تجارت با ایران شدند. طرف مقابل نیز سیاست‌های امریکا درباره تحریم‌ها علیه ایران را تشریح کرد. کره‌جنوبی یکی از کشورهایی بود که چند ماه گذشته از تحریم‌های امریکا علیه بخش نفت ایران معاف شد. این معافیت تا سوم ماه می اعتبار و تمدید آن به مذاکرات بیشتر نیاز دارد.

خبرگزاری رویترز در خبری البته مدعی شد با افزایش ادامه دار قیمت های جهانی نفت ۸ کشور وارد کنند نفت ایران برای تمدید دوباره معافیت های واردات نفت از ایران با آمریکا وارد مذاکره شده‌اند. همچنین یک منبع آگاه اعلام کرد هند تلاش می‌کند خرید نفت از ایران را در سطح قبلی یعنی ۳۰۰ هزار بشکه در روز نگه دارد.